Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 tenker endel på dette for tiden.. skulle så gjerne trodd på noe 100% virker som at de som tror har en slags sinnsro og finner forklaringer på alt det vonde som skjer................
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Jeg tror meningen med livet er det en selv bestemmer seg for. meningen med mitt liv er at jeg skal oppdra 4 flotte sønner,, oppleve vakkre barnebarn, le og flire, ha det gøy, oppleve verden Å elske! Det tror jeg er det aller viktigste. Kjærlighet:)
Trollemor og snuppa! Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 Ungene.... ) Jeg har også tenkt mye på fæle ting som skjer, men har funnet ut at jeg tar vare på mine nærmeste og prøver å gjøre gode ting for dem. (Mann, barn, familie, gode venner...) Det har blitt meningen med livet for meg!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #4 Skrevet 20. februar 2009 Biologisk sett er meningen med livet å videreføre arten. Dvs å få barn. Individet er i utgangspunktet ikke viktig, men det er blitt det i senere tid, ettersom vi har utviklet oss, og har mange flere valg enn våre forfedre.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 jeg tror at meningen med livet er at man skal kose seg sammen med hverandre, og Gud! Jeg tror jo på Gud at han skapte oss for å være sammen med oss. Men på grunn av fri vilje så har det skjedd så utrolig mye drit.
blond Skrevet 20. februar 2009 #6 Skrevet 20. februar 2009 Det er positivt å reflektere rundt dette, du oppnår antakelig større grad av bevissthet og det er positivt. Hvis du derimot stiller spørsmålet fordi du er nedstemt og føler at livet er håpløst og du likeså er det viktig at du snakker med noen du stoler på og som kan hjelpe deg til å se det positive i livet ditt. Hvis det ikke hjelper bør du ta en prat med legen din.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #7 Skrevet 20. februar 2009 jeg leter etter et eller annet jeg kan forholde meg til i dette livet. noe som er større enn meg. noe jeg kan forklare. leser bøker og oppsøker forskjellig. jeg er så forvirret på alt føler jeg. jeg vil så gjerne finne ut av alt og hva egentlig livet dreier seg om. og hva som skjer etter livet. sikkert bare en fase, men jeg har vært på "leting" så lenge nå og blir bare mer forvirret føler jeg. leser om de forskjellige religioner, men det er ikke noe for meg. tror ikke det dreier seg om det heller. kanskje andre som er like forvirret som meg?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #8 Skrevet 20. februar 2009 Det er så mange som forveksler "meningen MED livet" og "meningen i livet". Det er en stor forskjell! Hva er meningen med livet er jo spørsmålet som går på hvorfor livet eksisterer. Hvorfor finnes vi??? Det er maaange teorier på meningen i livet, og den er jo individuell, men det finnes ingen svar på hvorfor det finnes en livskraft. I den store sammenhengen kan jeg ikke se at livet betyr noen ting. Annet enn for de som lever da... Det er nok ikke noen dyptliggende grunn til at vi tusler rundt her på jorden og styrer med vårt. Enten finnes det ingen årsak, livskraften bare er der. Eller så er det bare det at årsaken er bakenfor vår fatteevne. Årsaken til at vonde ting skjer er samme årsak til at gode ting skjer. Ting skjer. Mennesker er gode, og mennesker er onde. Vi er egentlig ganske primitive og vi gjør jo mye vondt mot hverandre.
blond Skrevet 20. februar 2009 #9 Skrevet 20. februar 2009 Kanskje du ville ha godt av å snakke med en filosof? Eller en prest? Jeg er litt usikker på om man kan velge seg en religion eller om den må komme innenfra, om du forstår. Har du forsøkt å stille spørsmålet på Livssynsdebatten?
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 21. februar 2009 #10 Skrevet 21. februar 2009 det kommer vel litt ann på hvem du spørr og evt hvor gammle de er. hadde du spurt meg om meninga med livet for 10 år siden så hadde jeg garantert sagt; vennene mine, festing, sydenturer og det og ha et morsomt og festfyllt liv, uten sånn alltfor mye ansvar. Såg ligsom ikkje så langt inn i fremtida da enn min egen nesetippe. Mann, unger og ansvar låg laaaaaaaaaaaaaangt inni den "kjedelig fremtiden". Nå: barn, mann og familie er det aller, aller viktigste i livet mitt. Hadde aldri i verden reist på party tur til syden med veninnene mine. Nå gleder det meg mye mere og reise på famillie tur til sverge eller Danmark. Jeg foretrekker rolige helger hjemme med samboer og barn. Savner heller ikke det og drikke meg full og stappfulle utesteder. har forandret eg mye på 10 år og er blitt voksen;) Heldigvis!!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #11 Skrevet 21. februar 2009 Meningen med livet er å gjøre oss selv og andre menneskers liv verdt å leve. Vi skal bli mange. Fylle jorden med barnelatter.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #12 Skrevet 21. februar 2009 Ha det bra sammen med menneskene rundt oss. Fylle livet våres med ting av betydning. Være snille med oss selv. Undre oss over livet... Finne den gyldne middelvei...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #13 Skrevet 21. februar 2009 mening med live: å lære og leve.. det som ikke dreper deg gjør deg sterkere, det er en forbredelse til neste liv. det her er noe jeg tror. alle har sin virklighet. lær å finn din egen. ja det er mye vont som skjer. du kan hjelpe. røde kors gjør mye bra. hvis du kan sette av en time i uken for å hjelpe an annen person, så har du skjønt din greie.. utrolig givene, du vet det ikke før du har prøvd det. å se gleden i et annet menneske bare for at du er der.. utrolig. hver enkelt person teller, du kan ikke redde verden men du kan være en del av de som prøver. har ingen prøvd så hadde verden vært mye verre, hvis det var en verden i d hele tatt
Sånn kan det gå Skrevet 21. februar 2009 #14 Skrevet 21. februar 2009 "Hvorfor finnes vi???" Det er ingen grunn. Vi er alle resultatet av en enorm mengde tilfeldigheter, rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #15 Skrevet 21. februar 2009 Vi har tydeligvis ikke lært noenting. Vi dreper som aldri før, og gjør mer og mer galt på jorda, og med jorda vår. Dreper barna våre før de er født, etter de er født og misbruker, mishandler og er stygge mot dem. Mennesket er en grusom rase. Ser ingen forbedring i sikte.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #16 Skrevet 21. februar 2009 Tilfeldigheter, oktaviastar? Tror du virkelig på det selv? Når du ser på dine 8 unger, tør du tenker så trivielt?
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 21. februar 2009 #17 Skrevet 21. februar 2009 Why don't we all just go and kill ourselves? Er du emo eller noe?
Sånn kan det gå Skrevet 21. februar 2009 #18 Skrevet 21. februar 2009 Trivielt? Det er jo slik det er. Millioner av år med tilfeldigheter. Synes det er helt fantastisk jeg å tenke på at absolutt alle mine (og dine) forfedre faktisk har overlevd lenge nok, i hard kamp mot elementene, til å formere seg. Det betyr at vi alle på jorda (både mennesker,og andre dyr og også planter) er resultatet av de aller best tilpassede genene gjennom historien.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #20 Skrevet 21. februar 2009 En emo er en musikalsk person med en meget spesiell musikkstil. Fks Erlend Bratland.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 21. februar 2009 #21 Skrevet 21. februar 2009 Det med musikk er bare en del av å være en emo. I tillegg har man overbevisningen om at livet er meningsløst og bare består av smerte. Kort sagt kan man si at de er en gjeng som konformt uttrykker avsky for det konvensjonelle og aktivt går inn for å være i en konstant depresjon.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #22 Skrevet 21. februar 2009 Ser du forbedringer da? 14000 aborter i landet vårt, drap i Oslo omtrent hver helg, og knivstikking over en lav sko. Krig og elendighet overalt. Ikke jeg som har startet alt dette. Jeg har ikke lyst til at verden skal se ut sånn, men det er ikke noen som vil høre på fornuft. Det er da bare å lese tråder her inne, så ser du selv. Folk forsvarer mer enn gjerne ondskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå