Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Jeg var inne på sykehuset, og ei av sykepleierne hadde sminka seg ganske mye. Det var pent sminket altså, men det var dekkrem, rouge, leppestift , mascara og øyenskygge...sikkert andre ting også. Festsminket. Men pent alikevel. Hva synes dere? Jeg ser for meg ei sykepleier er mer en grå mus jeg, litt sånn salig , traust og pliktoppfyllende type. Eller har jeg helt feil inntrykk da?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Er ikke sykepleiere deilige bimboer da, men lårkorte unifirmer, sprøyter og "skummle " plasthansker???? :)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 Siden jeg jobber på et sykehus kan jeg jo fortelle deg at det er fullstendig individuelt om de ansatte sminker seg eller ikke. Det er ingen regler for det på de fleste avdelingene.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #4 Skrevet 20. februar 2009 For et latterlig stereotypt innlegg- "Jeg ser for meg en sykepleier er mer en grå mus jeg"... herregud, sier jeg bare!!! Noe så overfladisk og grunt, at du ikke selv forstår hvor fordomsfullt du tenker!! Jeg kjenner selv mennesker som festsminker seg daglig de som aldri bruker noe- og den førstnevnte typen mennesker kan da vireklig være like salig, traust og pliktoppfyllende som en grå mus??!! Selv sminker jeg meg ganske mye hver eneste dag, og det har da ingenting med mine indre evner og disposisjoner å gjøre.. Jeg er et meget pliktoppfyllende og pålitelig menneske- men hvis det ikke passer inn i boksene du stapper din verden inn i, er det DU som har et problem. Skal liksom ikke en sminket sykepleier gjøre en like solid jobb som en usminket...?? Nei, dette var bare for dumt til å være sant. Skal dine uskrevne regler også gjelde andre yrker- forventer du ikke like bra hjelp av en oversminket bankansatt som en grå mus? Herregud, hvor grunne enkelte er. Prøv nå å se bak skallet på folk før du drar dine tomsete konklusjoner
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Jeg er sykepleier, og må si at det virkelig ikke finnes mange slike gråe mus. De aller fleste kommer til jobben nydusjet og freshe. Sminke og fine hårfrisyrer. Det er viktig å ta seg bra ut, virke vellstelt og "vellpleid" i et slikt yrke. Da får pasientene et mye bedre bilde. At en bryr seg om seg selv, gjennspeiler en sunnere helse, at en bryr seg om seg selv og de rundt seg. Og det er jo akkurat helse vi jobber med - helse. Friske "flotte" sykepleiere virker alltid positivt på pasientene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå