Gå til innhold

menssmerter og stikkinger i magen i uke 11?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har av og til menssmerter enda i uke 11..er det vanlig? i tillegg har jeg endel stikkinger i magen, spesielt på høyre side. og helst når jeg jobber(jobber på slakteri og vi løfter ganske tunge løft hele dagen). Flere? er så bekymret og VIL at alt skal gå bra nå som jeg endelig er blitt gravid. Skal til legen på svangerskapskontroll mandag.

Glad men samtidig litt bekymret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angående "menssmertene" er det ikke noe å bekymre seg over! Jeg har det enda, og jeg er i uke 21. Tror det er kroppen som tilpasser seg. Jeg kjenner det enderst i magen, nederst i ryggen og nedover låret, akkurat som menssmerter. Kommer og går!

De tre første mnd mine var jeg sikker på at babyen låg utenfor livmoren pga jeg hadde stikkinger i høyre side, akkurat som du beskriver. Legen sa det óg var helt normalt!

Du sier du løfter tungt hele dagen. Det bør du være forsiktig med, spesielt i første trimester! Du skal ikke ta tunge løft når du er gravid.

Du kan nok ta det helt rolig.. Jeg var akkurat som deg, bekymret for det meste;) Klarte ikke nyte svangerskapet de første tre mnd.. Det går helt sikkert bra! Alt du beskriver er normalt. Bruk heller tiden på å glede deg!!

Skrevet

Betryggende å høre! Jeg har fortalt at jeg har en tung jobb til legen på fertilitetsklinikken da jeg var der, men han sa ingenting om at jeg burde holde meg unna tunge løft...han mente jeg skulle leve helt som normalt både med tanke på jobb og trening.. men kanskje fastlegen min sier noe annet på mandag. Skal hvertfall nevne det for han.:) Ja, dette skal gå bra! det MÅ gå bra! :) er vel sikkert verst første gangen man er gravid. vet liksom ikke hva som er normalt og ikke.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...