Gå til innhold

Tips ang. maling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen råd ang. det å male når en er gravid. Holder på med masse oppussing i rekkehuset vi overtok denne uken, har så lyst til å hjelpe til med maling, da det er mest maling det går i for øyeblikket. Har gjort alt annet jeg kan gjøre, men nå er det så og si malingen som gjenstår=)

Vet det går an å kjøpe maling som er gift eller gassfri, Sense tror jeg den heter.. Men tingen er det at vi har allerede kjøpt maling og åpnet den, den er vannbasert. Så er ikke mulig å bytte den nå, er kjipt å kaste vekk så mye penger pga. det! Har kjøpt munnbind da, noen som har erfaring?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Det skal gå bra å male med vannbassert, så lenge du er over 1.trimester. Vi har malt en del, har gått helt fint men luftet godt ut både mens vi holdt på og etterpå. Forhørte oss med flere malebutikker og en lege vi kjenner. På soverommet er det veldig greit å bruke sense, så slipper dere å sove i avgassene (tar noen uker før den forsvinner fra rommet).

Lykke til:)

Skrevet

jeg er maler, jobbet hele første tri. babyen min har de helt fint....

Skrevet

Tror ikke man skal være for hysterisk... om man søker på nettet så er det kun oljebasert maling de ikke anbefaler og male med. Er en del innlegg på lommelegen om maling i svangerskapet. Jeg malte med vannbasert maling også i 1 trimester... men luftet godt og bodde ikke i leiligheten enda da...

Når jeg skal male lister/tak som skal være hvitt har jeg valgt sense... syns det er mer behagelig å male med siden den ikke lukter...

Skrevet

Jeg var på malerbutikk igår, og spurte litt, og der sa de at sens går helt fint for gravide å bruke. Sikkert lurt å lufte godt og ta pauser og slikt i tillegg.

Vi flytter ikke før i midten av mai, så jeg må vel regne med å gå rundt og male med stor mage. Men satser på at formen holder seg:)

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Har stått i går og i dag med munnbind og døren åpen mens vi malte.. Vi skal bruke noe oljebasert maling på vinduskarmer i morgen, og da skygger jeg heller banen:) På soverommet skal vi sette opp ferdigbehandlet panel(smartpanel-byggmakker), og noe tapet, så der trenger jeg heldigvis ikke å tenke på asser og slikt i ettertid=) Men takk for gode råd og tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...