Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Hvordan funker det? Må man ha nytt hus? Vi har tre soverom og har litt lyst på tre barn, men vet ikke om det kommer til å funke.. :oP Vi må jo ha et soverom vi voksne også!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Hos søsteren min delte de to minste guttene rom en stund, og det gikk veldig fint. Ulempen var at de knapt fikk sove uten hverandre. Så når ene dro på speiderleir, fikk ikke minstemann sove:-)) Går fint å dele rom altså, de sier jo at barn som deler rom får en god porsjon med sosiale antenner:-)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 Jeg har hatt 2 soverom og 4 barn. Jeg og mannen sov på stua, 2 og 2 barn delte rom. Ikke noe problem i det hele tatt. Må man så må man. Men det var bare imidlertidig. Nå har vi 5 soverom, og alle har hver sine rom.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #4 Skrevet 20. februar 2009 Her deler de to minste (gutter) rom, mens storesøster har eget.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Folk er så bortskjemt nå til dags... Vi MÅ ha garasje, en vogn for hver årstid og rom til alle... Min far har 4 søsken og når de vokste opp hadde hele fam. to soverom. 2 voksne og 5 barn på to soverom! Ingen av de har psykiske problemer, alle har det bra med seg selv og med gode jobber over gjennomsnittet. Så ja, jeg mener unger må kunne dele rom uten at det gjør noe! Må da være måte på hvor "fin" vi skal være på det.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #6 Skrevet 20. februar 2009 Jeg delte rom med broren min til jeg var 12 og han var 13. Ikke noe problem det. Hadde romdeler mellom sengene, så det ble liksom to deler av rommet. Hos oss har vi voksne sovesofa i stua og alle tre barna ett soverom. Ikke noe problem.
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 20. februar 2009 #7 Skrevet 20. februar 2009 Hm.. Vi har nå bodd i koselige, lille huset vårt i snart 5 år, har to soverom. Det har gått kjempefint. Vi har tre gutter og en jente. Guttene deler rom mens jenta deler med oss. Skal begynne å bygge på til våren da, men blir ikke ferdig med én gang. Ingen av barna har klagd, de vet vi måtte gjøre det sånn. De trives med å ikke sove alene. Har løst det med en gardinløsning foran sengene, så har de litt privatliv Eldstemann gleder seg til eget rom nå, så det blir bra. Kommer en liten til til høsten, så da blir det fint med flere rom. Tror barna har godt av å dele, hos oss er det lite, veldig lite krangling og ingen blir utestengt fra fellesskapet. Det utrolig rare er, at mine sønners venner mer enn gjerne kommer hit og vil sove over, selv om vi er mange.. Ikke bryr de seg om at lillesøster på to kommer og "plager" dem innimellom heller. De er altså heller her, i trangt fellesskap med oss, enn fredelig hjemme på eget rom i stort hus! Det sier vel sitt
MathildeC Skrevet 20. februar 2009 #8 Skrevet 20. februar 2009 Jeg delte rom med min bror til jeg var 6, vi hadde køyeseng. Syntes det var helt knall. Vi hadde ikke dør til rommet heller, bare forheng :-). Men har selv problemer med å tenke på at barna mine skal dele rom - ikke fordi jeg har noe imot det prinsipielt sett, men fordi jeg er litt besatt av soving og innbilder meg at det blir mer uro og mer nattevåk. Men kanskje det blir motsatt, og de roer hverandre ned? Vi har tre soverom og venter nå barn nr 2. Mannen min vil de skal dele rom slik at vi beholder gjesterommet. Jeg synes de skal ha hvert sitt og så flytter vi de heller sammen de max 8 helgene vi har gjester.. Det første halve året sover h*n uansett inne hos oss.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 20. februar 2009 #9 Skrevet 20. februar 2009 vi er 7 stk å har 4 soverom.. de 2 eldste guttene deler rom de 2 yngste guttene deler rom jenta har eget rom jeg og sambo har eget rom:) fungerer greit, de vil ligge sammen heldigvis da:))
mammantilverdensbestebarn Skrevet 20. februar 2009 #10 Skrevet 20. februar 2009 Vi har to soverom, og begge barna sover på samme rom. Det går kjempefint! De tre første dagene våknet de en del av hverandre, men nå syns de bare det er gøy å sove på samme rom:) Det ene barnet kan grine uten at det andre barnet våkner, de er blitt så vant med lyder.
Joikaboll@ Skrevet 20. februar 2009 #11 Skrevet 20. februar 2009 Vi har 3 sovrom og er 7 stk. Eldste er jente og fikk rom for seg selv. Gutta på 11 pg 5 deler rom og gutta på 4 år og 8 mnd bor hos oss. Vi har bygd på, mangler litt panel og parketten så flytter vi inn :-) Da får vi 6 sovrom og alle barna hvert sitt, endelig :-) Her er det diagnoser som gjør at det ikke bare har hvert en drøm at barna deler rom, men det har fungert helt greit, på sin måte. Sats på en til du :-)
Mamma mjaua Skrevet 20. februar 2009 #12 Skrevet 20. februar 2009 jeg har ett soverom, jeg deler med barnet mitt. hvis jeg (mot formodning) skulle fått ett barn til så hadde jeg klart å dele rom med 2 barn også, evt at jeg flytter ut på stua og barna deler rom, ikke noe problem.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #13 Skrevet 21. februar 2009 har 4 barn, 3 soverom. Fynker fint det!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #14 Skrevet 21. februar 2009 Funker sikkert fint for noen, men jeg hadde ikke gjort det. Da jeg var liten synes jeg synd på de i klassen min som måtte dele rom med søsken. Vi har 2 soverom og 1 barn, men når nestemann snart popper flytter vi til 4 soverom. Et til hver og et til gjester
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 21. februar 2009 #15 Skrevet 21. februar 2009 Vi har tre soverom og nr tre på vei. Blir nok å putte baby inn på rommet til en av de andre barna eller lage lekerom av det ene rommet også får de sove alle tre på det andre rommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå