Gå til innhold

Hvis du var arbeidsledig og ble gravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du gjort da ? beholdt eller tatt bort ?

og dere hadde kun hatt 1 inntekt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi klarer oss på 1 inntekt, så jeg hadde klart beholdt. Uansett er det noe jeg hadde gjort alt jeg kunne for å klare.

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Beholdt. Av erfaring koster ikke barn så mye det første året, og man får jo da overgangsstønaden. Det finnes jo også mange muligheter både i svangerskapet og etterpå - f.eks begynne å studere. Hvis man vil være hjemme det første året kan man jo f.eks ta nettbaserte studier, få støtte fra lånekassen og lese mens babyen sover.

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

*engangsstønaden

Skrevet

Beholdt. Hadde ingen inntekt då vi oppdaga graviditeten her. Var studentar begge to (men han vart ferdig i løpet av svangeskapet).

Då småen var nokre veker fikk vi litt inntekt frå nav, og no har han jobb. Klarar oss bra.

Skrevet

Da jeg ble gravid med eldste, hadde jeg ikke noe jobb. Hadde nettopp flyttet til hjemstedet til samboer. Men vi klarte oss fint på én inntekt og engangsstønad de to første årene! :) Tok på meg litt vasking og barnepass innimellom for å spe på inntekten litt. Så fikk jeg fast jobb og barnehageplass da han ble to. Gikk så fint atte. ;) Man kommer langt med ståpå-vilje..

Skrevet

Er man arbeidsledig så får man ofte dagpenger, som teller med som grunnlag for permisjonspenger.

I tillegg har man en inntekt fra sin mann/samboer.

Jeg hadde beholdt.

Vi ble gravide med vilje på kun to studielån som inntekter dvs ca 16000 i snitt utebetalt hver måned... Tror man klarer det man vil.

Skrevet

Beholdt og skaffet meg en jobb sånn at jeg fikk rett på fødselspenger. Vaskejobb om så var...

Skrevet

Beholdt så klart! Inntekt måler seg ikke opp mot gleden av å få et barn....Økonomien klarer man som oftest å gjøre noe med på lengre sikt.

Gjest nr1ognr2
Skrevet

Om man er arbeidsledig og får dagpenger, vil man jo få utbetalt nøyaktig det samme per måned når man er hjemme med den lille....

Skrevet

Jeg hadde beholdt uten tvil.

Den økonomiske situasjonen deres forandrer seg vel ikke noe særlig, fordi om du er gravid. Regner med at dere allerede har barn, siden du er på denne siden??? og da har dere vel en del utstyr fra før. Evenuelt så får man gå på bruktmarkedet eller låne av venner. Babyer er jo ikke nødvendigvis "dyre" i drift. De trenger bare bleier, pupp og et par rene plagg.

Hvis det kniper om økonomisk, så kan nok NAV hjelpe dere med stønader. Alternativt at du tar en midlertidig jobb (hva som helst) i en periode, slik at dere får litt bedre vilkår for fødselspermisjon.

Dessuten kan man velge det slik at din partner tar hoveddel av permisjonen, og så går du tidligere ut i jobb. Som arbeidsledig sparer du opp samme rettigheter som en arbeidstaker.

Sjekk nå i hvertfall ut hvilke muligheter du har. Penger er ikke nødvendigvis alt. Hvis dere klarer dere med det dere har nå, så klarer dere det også om noen måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...