Ingen_nick_ledig Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Trenger litt hjelp ang. steking av boller... I oppskriften står det at bollene skal stekes på 225 grader, på nest nederste rille (dette blir nesten i midten i min ovn). Men når jeg gjør det, blir de jo svidd under.... Jeg må derfor sette de opp på en høyere rille etter ca halve steketiden... dette er jo litt tungvint da... Flere med dette problemet? Hva gjør jeg feil?
Himmel og hav Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Alle ovner er forskjellige, og noen har sterkere undervarme enn de skal ha. Men, setter du bollene på varm eller kald plate, og bruker du bakepapir? Hvis du setter de på kald plate og bruker papir, og de fortsatt blir brent, så ville jeg prøvd å steke dem en rille høyere opp fra starten av.
Ingen_nick_ledig Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2009 Setter de på kald plate, og bruker bakepapir ja... Får teste ut å steke de høyere oppe, takk for svar!
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 20. februar 2009 #4 Skrevet 20. februar 2009 Ja, prøv litt lenger oppe. Jeg stekte boller i går, de skulle stå midt i ovnen etter min oppskrift, så det går sikkert bra. Og jeg brukte kald plate med matpapir. Hehe..gikk bra det.
Himmel og hav Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Jeg kom forresten på et tips til: sett en ekstra plate på hakket under der du har bollene, det skjermer for noe av undervarmen.
Ingen_nick_ledig Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2009 Det var lurt ja, dette må testes! Takk takk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå