Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 hvis barnet i magen er dødt, stopper det da det hormonet som gir utslag på graviditets testen? jeg er 13 uker på vei og har nettop vært å kjøpt en graviditets test. for å se om babyen lever enda.. har ikke tatt den enda..
Sannali Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Hva er grunnen til at du ønsker å teste nå? Er du tretten uker på vei og lurer på om barnet ikke lever synes jeg du bør kontakte legen fremfor å utføre hjemmetest.
blirjegsnartmamma Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 Klippet dette fra et annet innlegg: "Det som er sikkert er at hCG nivået skal ha en jevn stigning i svangerskapet frem til 8-10 uker - på et maksimum: 50.000-100.000 - for deretter å synke til ca. 20.000 for resten av svangerskapet." Men er enig med Sannali!! Hvis du har mistanke, så går du til legen.. Hvis ikke, la testen være.. Du bare stresser deg selv.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #4 Skrevet 20. februar 2009 jeg har snakket med lege. har time på mandag og han sier det ikke er noe å uroe seg for, men hvis testen er positiv nå er jeg fortsatt gravid? HI
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Jeg hadde et foster i magen som hadde vært død i 4 uker og testen var likevel positiv da jeg testet på nytt grunnet blødninger. UL to dager etterpå viste at fosteret døde fire uker før. Det kan ta opptil 2 mnd før HcG-hormonet går ut av kroppen din, mengden halveres daglig.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #6 Skrevet 20. februar 2009 Ja, det gjør det til slutt, men ikke med en gang. En kan få positiv test etter fødselen, også. Problemet med det du tenker å gjøre nå, er at du kan skremme deg selv godt, helt uten grunn. Og det sier jeg fordi Hcg-nivået holder seg ikke like høyt gjennom et svangerskap. Du kan risikere at testen viser negativt, selv om alt er i orden, fordi Hcg nivået er for lavt for testen. La det være, er mitt råd. Og heller be om ekstra UL pga bekymring.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #7 Skrevet 20. februar 2009 Men jeg vil bare se en gang til om jeg er gravid, så skal jeg slappe av..
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #8 Skrevet 20. februar 2009 Så lenge fosteret ikke har kommet ut får du positivt uansett, ingen vits i å teste med hjemme test 13 uker på vei.Desverre..Ring å få en ultralyd time eller å få legen til å lytte etter hjerte lyd er du så bekymra.Testen er det null vits i å ta.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #9 Skrevet 20. februar 2009 OK. tusen takk for alles svar.. da lar eg den bare ligge
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #10 Skrevet 20. februar 2009 Hei Spør på legekontoret om du kan ta en HCG blod prøve idag- trenger ikke lege time for dette- bare en rekvisjon- det kan sekretærene skrive ut etter 2 ord med legen, deretter kommer du til en ny prøve på mandag- HCG skal da ha steget betraktlig på mandag om du er gravid.
susemor-3 små Skrevet 20. februar 2009 #11 Skrevet 20. februar 2009 Hei Jeg vil bare si at i uke 13 hadde jeg også mistet alle "symtomer" på at jeg var gravid, så jeg ble veldig urolig. Jeg hadde jo vært såååå kvalm, trøtt og uggen helt frem til uke 12-13, og plutselig var symtomene borte... Jeg ble derfor veldig urolig, og forberedte meg på det verste. Men alt var som det skulle - det var bare kvalmen som endelig hadde sluppet taket... Håper du klarer å slappe av i helgen, og lykke til hos legen på mandag!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå