Gå til innhold

Noen spørsmål og koselig prat:)


Stolt*mamma

Anbefalte innlegg

Hei jenter/ damer :)

Hvordan går det med dere?

 

Har de siste ukene begynt å slite med kramper i leggene. 2-3 gang vær natt våkner jeg av små kramper, og om morgene setter det ordentlig i gang. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å slippe det.

Noen flere som sliter med det samme og har noen gode råd?

 

Tenk at vi snart har termin. Alt kan skje nu:)

Gikk ordentlig opp for meg når de faktisk har begynt å selge påskegodt i butikkene. Det har gått utrulig fort. Syns ikke det er lenge siden man var 8-9 uker påvei.

 

Dette er mitt første barn, så jeg må bare spørre dere som har vært igjennom dette før. Hva gjør man hos jordmor nu fremover? Hvordan sjekker de hvor moden du er for fødsel og når begynner de å sjekke det? Skal ikke på neste jordmordtime før 12 Mars, men liker å være litt forberedt:)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

Kom nettopp inn i uke 31 i dag (eller 32 på denne nettsiden), og der står at hvis man sliter med kramper i leggene bør man ta kalk. Du kan jo se selv, står på "fra uke til uke" :)

 

Er min første og, så jeg vet ikke så mye selv. Skal til jordmor neste uke, for å snakke om amming visstnok. Blir spennende!

 

Går greit med meg, har blitt sykemeldt 100 % med bekkenløsning to uker fram, regner med at det kommer til å vare til termin. Sliter en del med vondt i ryggen og, slitsomt og gå, og slitsomt å sitte.. hehe.. gleder meg til magen forsvinner, har termin 26. april men ser mye større ut. Er bitteliten og tynn, men magen er gigantisk :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg drar på apoteket å hører med dem. Bra at noen leser "fra uke til uke", har vært litt sløv sjøl med det. hehe

 

Var på den amming timen hos jordmor i forige uke:) Er veldig spennende. Håper jeg blir å få det til når babyen kommer. Er jo mange som sliter med det.

 

Du blir helt sikkert sykemeldt helt frem til termin da, jeg levde i håpet om å bli bedre da jeg ble sykemeldt, men det skjedde aldri.

Har nu vært sykemeldt hele 2009. Og det blir SÅ kjedelig å gå hjemme vær dag.

Har faktisk begynt med puslespill. Er helt hekta på det. Har kjøpt 3-4 stykk de siste 2 ukene. hehe. Anbefales på det sterkeste!:)

 

hehe, ja er ingenting å legge skjul på at det blir godt når magen forsvinner. Når begynte magen din å vokse?

Syns sjøl den har esa ut masse den siste mnd.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei jenter:-)

 

endelig litt skravling her også:-)

 

mage min er et stooort verdenskart, hihi.... masse stygge strekkmerker, alt er kjipt nå.... er kjempe klar for at lille tulla skal komme ut, men må nok vente iallefall 3 uker tilll... er 34+2 i dag:-)

 

ang sjekk av modning, så ble ikke jeg sjekka før på termindagen, og da fødte jeg jo også, så ja var moden ja:-) hehe.... hadde en rask fødsel på 4 timer og 50 min, så denne gang vil jeg få litt oppfølging på modningen å sånn,skal sjekkes 1 gang i uken fra neste uke , men det er av privat jordmor da, vet ikke om de andre er like rause på de sjekkene jeg, med tanke på at denne fødselen vil gå raskere og jeg bor 30 min fra sykehuset, og er mye hjemme alene...mye greier.... gruer meg litt til å fødsel pga dette, men hun kommer nok, fort nok... hihi

 

sånn ellers så går jeg her hjemme å tråkker,har vært hjemme siden aug2008 wæææææ en evighet vil jeg si... hehe.... rakk jobbe 2mnd før jeg gikk i svangperm igjen, så her har det vært full fart, var hjemme fra des 2006 forige svang, hehe... så ja har vell gått her hjemme å tråkka siden da.... dæven det er lenge det... hohoho.... er klar for å komme meg i jobb igjen 4. des 2009 ja... hehe... 3 år hjemme... PUH:-)

 

oi ble litt langt dette kanskje, jaja.... kan jo være noen orker lese:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heei:)

 

koslig med litt skravling synes jeg;)

 

har termin 24.april, og synes tiden renner fra meg på alle måter, er min første så tiden framover blir kjempe spennende.

lurer litt på hva jordmor skal gjøre fremover, går der bare en gang imåneden nå, men håper på å få gå litt oftere etter hvert som det nermer seg:)

vet ikke hav man skal gjøre til jordmor fremover, får vente og se:)

 

har blitt plaget med bekkenet den siste uken, er vondt å sitt å vondt å ligge så vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg,...:/

blir godt når magen er borte og jeg kan sitte som jeg vil igjen... hehe:)

 

noen som vet hvodan man vet at hodet er festet seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordmor kjenner på magen din når hodet er festet.... dette sjekker hun vær gang du er hos henne..... når du nærmer deg termin skal du på kontroll vær 14 dag, så da blir det masse info om alt som skjer i fødselen og etter fødselen....:-)

 

jeg også er plaget mye med bekkenet, så føler veldig med deg....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hun har ikke sjekkket det de siste gangene jeg har vært der.

skal på kontroll 5.mars, så blir spennende.

skal på omvisning på fødeavd neste lørdag så det blir kjempe spennende. vet ikke hva vi skal der men men:)

 

huff... ja er så lei av bekkenet, vondt å ubehagelig uansett hvordan man snur og vender:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når vi var på omvisning på føde, så fikk vi en del info om smertestillende, og hvilke valg vi hadde når vi skulle komme inn for å føde, og i barsel tiden å sånn... så fikk vi se noen rom og aparater å sånn som de bruker om ting skulle gå galt å sånn, det var så vi ikke skulle bli så skremt om det skulle bli nødvendig å bruke allle de rare tingene som var inne på noen av rommene.... ganske kjekt... det er 3 forskjelligne fødeavd her i fredrikstad da, så vi fikk velge hvilken vil ville på å sånn.... ja info om alt som skjer på sykehuset og barsel fikk vi jaffal... så er vell noe sånt dere får der oppe i tr-heim også:-) så det blir nok gøy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes no ganske spennende og lærerikt ut det da:)

ja tror nok det er noe av samme greia... får vel bare vente og se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Tromsø får vi ikke det tilbudet lenger. Man får bare omvisning hvis man har "spesielle" behov. Det syns jeg er utrulig rart!

Men ei venninne av mæ skulle få den omvisninga på føden. Så da ble jeg og ei til med:) Så der var vi heldig.

Man føler seg mye tryggere etter å ha vært der å sett hvordan alt ser ut.

 

Hvilke smertestillende vil dere bruke under fødselen?

 

Tenk jenter, nu er vi høygravid! Det er helt utrulig:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi... rart at man ikke får d tilbude lenger da... gjør jo fødseln SÅ my trygger:/

men bra at du hadd flax da:D

 

har ikke tenkt så langt enda jeg, vet bare at jeg er litt skeptisk til epidural... men man skal aldri si aldri:)

 

er ikke lange tiden igjen... blir godt å se hvordan den lille ser ut:D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa nå er vi klare for at lille Vilde skal komme... hihi..... redde opp seng og vogn i går da, hihi... fikk stellebordet klart inn på badet også. hihi... så koselig da....

skal pusle litt med lekegrinna her nå, må ha det pga stor nyskjerrig hund, og sikkert ei veldig så nyskjerrig lita storesøster ja... hihi...

så her bygges det virkelig rede, hehe.... er det ikke sånn dem sier vi gjør automatisk bare noen få uker før da... hihi...

gleder meg sånn til lite bebis igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...