Gå til innhold

Hei Veslemus =)

☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så du hadde svart meg på den andre tråden - men legger inn ett innlegg til deg her jeg =)

Så spennende at du skal til JM (jordmor) neste fredag - jeg skal på torsdag og gleder meg skikkelig!!! Tenk om du har to der inne?? Blir kjempespennende - du må skrive inn her og oppdatere meg da =)

Jeg har vært skikkelig dårlig ett par dager og har derfor ikke vært noe særlig her inne - vært sengeliggende og eller bare ligget og sovet på sofaen... kvalm, kvalm og kvalm og veeeeldig trøtt!!!!

Fatter ikke hvordan det skal gå når mannen og jeg har planer om å male soverommet vårt i morgen (jotun sens - den for allergikere og gravide), demontere garderobeskap i kveld og begynne å legge gulv i morgen også??!! Jeg blir sliten bare jeg tenker på det jeg ... men det mååå gjøres =) Blir nok han som får mesteparten av jobben - men skal prøve å bidra så godt jeg kan =)

Ønsker deg en riktig, riktig god helg =)

Klems

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei =)

Jeg kommer til å avbestille timen hos jordmor neste fredag, for jeg har ordnet en annen jordmor som skal ta tidlig ultralyd på meg torsdag 5. mars, og jeg kommer til å gå hos henne isteden. Valgt det siden de har tilgang på UL der, ikke var det dyrt heller. 300 kr.

Så da blir det ultralyd på meg når jeg skal være 10+4 :)) Så spennende.

Jeg skla til legen igjen 2. mars, så blir tett oppfulgt. Legen ringte meg på morgenen i dag. Jeg har hypothyreose, og hatt litt høy dose med levaxin, så TSH var lavt, dvs at stoffskiftet mitt er litt høyt nå, og at jeg må trappe ned på medisinene.

Stoffskiftet må følges nøye opp under svangerskapet, derfor jeg blir tett oppfulgt. Spesielt nå som det ikke er helt stabilt. Også er det denne uendelige kvalmen, da. Vært fri for kvalme på ettermiddag, kveld en periode nå :) Så får i meg noe næring!

Har skjønt du har vært dårlig, siden det ble stille fra deg her inne. Var borte en hel dag herfra selv, pga hodepine. Trøtt, ja, det skal jeg si. Kan sove når som helst.. Men plundrer litt med søvn fra halv fire på natta, da begynner kvalmen.

Ja, tenk om det er to.. Vi får se hvem som får vite det først, hehe ;)

Vi får oppdatere etter hvert, her!

God bedring =)

Skrevet

Oj - så spennende!! Da skal vi til JM begge to på torsdag! Jeg skal gå til JM på sykehuset - så vet ikke om de tar UL der, men jeg skal jo tilbake til lege torsdag 05 mars og ta en ny UL da for å få en bekreftelse på om det er to eller ikke.

Jeg må egentlig innrømme at jeg bare håper det er èn bebis i magen og ikke to - ikke misforstå, er det to så blir vi glade for det, men jeg håper bare på èn! Synes liksom det er kjekt å kunne ta seg av èn om gangen, dessuten har vi bare ett soverom til som er tiltenkt den nye verdensborgeren - blir det to må de dele soverom og vi må etterhvert tenke på å flytte - men siden vi flyttet hit for bare 1 år siden og stortrives her og vil gjerne bli boende her så passer det liksom med èn hvis du skjønner.... hehe =)

Ønsker deg lykke, lykke til - gleder meg til å høre fra deg!!!

Så bra at du blir fulgt tett opp pga hypothyreosen din, det gjør jo at en føler seg godt ivaretatt =)

Jeg blir også fulgt opp tettere enn vanlig fordi jeg har høyrisiko svangerskap, jeg har en nyre- og leversykdom med svært hyppige infeksjoner, ca 1 infeksjon i mnd og har hatt det sånn i over 12 år nå - begge nyrene og leveren min er veldig store (større enn normalt) og det har vært spørsmål om jeg faktisk har plass i magen til å bære frem ett barn - det gikk jo fint forrige gang, men merket jo at jeg hadde ekstra press på lever og hjerte, men jeg ble godt fulgt opp og det var aldri noen fare for livet pga dette - bare det som skjedde i forbindelse med fødselen, det massive blodtapet osv. Legen nevnte det forrige gang at han ville jeg skulle tenke nøye over dette ang keisersnitt - han ville komme med en medisinsk anbefaling etter at han skulle snakke med noen kollegaer - han trodde det ville være det beste... Så jeg har lovt å ha det i bakhodet - jeg er litt både og til keisersnitt, føler meg litt usikker!! Hva med deg, har du tenkt noe mer ang dette med keisersnitt?

Du får ha riktig god bedring du også - vi snakkes mer etterhvert =)

Ha en riktig god helg =)

Klems

Skrevet

Skal ikke til jordmor før i uke 10, tordag den 5. Gleder oss veldig til det, skal jo ta UL der. Så da får vu UL på samme dagen, så spennende!

Skjønner veldig godt tankegangen din. Greit med en om gangen. Vi håper på en vi og, men er det to klart vi kan klare å glede oss over det også. Praktiske ting som plass, løser man på sikt, men skjønner dere har lyst til å bli boende.

Har fått med meg at du har nyre-leversykdom. Du får få råd underveis, fa eksperter, på hva du burde gjøre ang keisersnitt. Jeg for min del har ikke noe valg. Jeg kan ikke føde normalt, må forløse ved planlagt KS, det står i journalen fra forrige gang. En lege kom og pratet med meg et par dager etter hastesnittet, og forklarte at jeg ikke under noen omstendighet kan klare å få ut en baby mellom mitt bekken, da det er smalt og veldig skjevt. Han sa også at de anbefaler maks 3 svangerskap. Så dette er nok vår siste, men sånn sett hadde det jo vært kjekt med to på en gang, hehe :)

Riktig god helg til deg også =)

Klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...