Marsipan❤grisen Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Hva bruker dere for å få dusjkabinettet rent for såperester og andre merker som sitter som bare f...!!! Jeg skal begynne med prosjekt "få dusjkabinettet gyllen rent" i kveld og trenger masse tips fra dere for å få kabinettet skinnende igjen. Jeg har prøvd mange ganger, men får det bare ikke rent. Blir alltid flekker igjen. Alle tips mottas med takk!!!!
camosilla Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Henger meg på her... får ikke vinduene i dusjen rene:(
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 Samme problemet her.........
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 20. februar 2009 #4 Skrevet 20. februar 2009 Kjøp en litt sterk såpe og en stålskrubb, rens av så bruk papir. Blir skinnende rent =0)
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Men da stålskrubb som ikke riper =0)
LilleTrilleMille Skrevet 20. februar 2009 #6 Skrevet 20. februar 2009 Enjo kalkløser og enjo kjøkkenskrubb (den mykeste siden), skinnende rent.
Ane Rikke ♥ Skrevet 20. februar 2009 #7 Skrevet 20. februar 2009 jeg hadde samme problemet som dere tidligere. men så gikk jeg til innkjøp av microfiber klut,og vasker over glasset i dusjen når jeg selv dusjer. bruker ikke såpe eller lignende,bare kluten,og det blir såååå flott !!!
Gjest Skrevet 20. februar 2009 #8 Skrevet 20. februar 2009 Har ikke dusjkabinett med vegger akkurat nå, men hadde det tidligere, forbygging funket best. Spyla vegger og dusjen etter hver dusj og tørka over med microfiberklut :-) Når det først har satt seg så er feks samiakk greia, varmt vann i bøtte og en god slump samiakk, HUSK HANSKER og for all del sett på dør/vindu, gjerne sett på avtrekksvifta også....vask over..la gjerne virke litt og skyll godt med rent vann og tørk så over med microfiberklut.
camosilla Skrevet 20. februar 2009 #9 Skrevet 20. februar 2009 Har akuratt skura dusjkabinettet nå, med grov side på kjøkkensvamp og jif vindusvask. Vinduene er fortsatt like stygge:(
It's all about me Skrevet 20. februar 2009 #10 Skrevet 20. februar 2009 Jeg tørker over med en microfiberklut for bad og kaldt vann ETTER at dusjen nettopp er brukt. På den måten er det verste løst opp at vann og damp.
It's all about me Skrevet 20. februar 2009 #11 Skrevet 20. februar 2009 Forlater de våte og de blir jevne og fine når de da tørker av seg selv. Bruker dere feil middler og for grove svamper riper dere og da blir de aldri fine.
Gjest amandine Skrevet 20. februar 2009 #12 Skrevet 20. februar 2009 mikoifiberklut for glass med sitron eller eddik for å ta kalk etc. Enkelt og miljøvennlig
Marsipan❤grisen Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 20. februar 2009 Takk for tips. Skal prøve dem ut når jeg straxs går i gang med prosjektet :-) Noen fler med tips å komme med som jeg kan prøve ut Hehe :-)
Supermamm Skrevet 20. februar 2009 #14 Skrevet 20. februar 2009 Zalo på en svamp med litt vann funker bra:)
Bettybu Skrevet 20. februar 2009 #15 Skrevet 20. februar 2009 Enjo skal visst være ok... Men jeg syns den "pelsdotten " er tung å jobbe med... Har kalkløseren.. også... Burde vel tatt badet nede "shina over det på loftet igår..... Men det som blir skikkelig ekkelt er, sånne sklimatter i bunnen av badekar.. Bader ikke så ofte, nå har den ligget i bunnen av badekaret en stund... Og den blir SLIMETE ekkel.... Nei, jeg har ikke hengt den opp til tørk mellom hver gang..men det blir den heretter.. Kjøper ny i morgen...Usj!!
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 20. februar 2009 #16 Skrevet 20. februar 2009 jeg fant endelig et produkt som gjorde badet gullende rent uten gnikking! det heter ajax shower power. vi har hardt vann her vi bor saa fliser og metall blir lett flekkete og kalken setter seg hardt. Shower power funker. Jeg haaper de selger den i norge saa anbefalingen har noe for seg
Tollebolle Skrevet 20. februar 2009 #17 Skrevet 20. februar 2009 Ja men mitt problem er at da ikkje er reint utanpå heller. Går liksom ikkje an å "sutle" so mykje med vatn utan for kabinettet. Kva bruker dåke der??
Isilra Skrevet 20. februar 2009 #18 Skrevet 20. februar 2009 Jif, sånn lilla sprayflaske som fjerner kalk og fettrester. Husker ikke hva den heter, men er bilde av badekar og vask og komfyr på den, mener jeg å huske. Var endel reklame om den på tven før "spray på, vent, og tørk av". Og det funker faktisk Helt magisk
lizzie81-jente08-termin:050110 Skrevet 20. februar 2009 #19 Skrevet 20. februar 2009 Bruker dampvasker fra tvshop jeg, blir skinnende reint uten noe særlig gnikking
jh80 Skrevet 20. februar 2009 #20 Skrevet 20. februar 2009 ang. sklimatta.... Her tapper jeg i litt vann i badekaret, en god slump klorin, og lar den ligge litt. Husk å løsne den. Vask over med klut, svamp, børste og god som ny:)
Elin snart mamma til 3 Skrevet 20. februar 2009 #21 Skrevet 20. februar 2009 salmiak i varmtvann å mikrofiberklut. Det blir gullende rent og pent etterpå Knallblanding til speil med tannpasta prikker som har satt seg dønn fast også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå