brooklyn Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Greit nok at man måler temperaturen best "der solen ikke skinner", som en lege på legevakten sa til meg i går, men at det skulle være en sånn forskjell, det ante jeg ikke! Jeg kjøpte derfor en rompetermometer i dag, da vi har brukt pannetermometer den siste uken på syke barn (såååååå bra iflg hun på apoteket. Ikke nødvendig å plusse på noen grader eller noe. ) Målte lillebror, som har vært syk noen dager nå, med pannetermometer,37.4, Målte med rompetermometer, 39.6. Det er jo en kjempeforskjell! Målte frem og tilbake med pannetermometeret for å se om jeg fikk det "bedre til" på andre måter, men nei. Kontrollmålte med meg selv. Pannetermometer, 35,6, "der solen ikke skinner", 37.1. Tenker med gru på han som har lagt jevnt over på mellm 38 og 39 med pannetermometer, hvor varm han EGENTLIG har vært! Lile gullet!
Gjest Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Oi, det var stor forskjell... :-/ God bedring til skjønningen.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 Eg måler betandig ungane i skyggen......det er mellom 1,5-2 grader forskjell fra der og under armen...... Øretermometer har eg gitt opp for mange år sida. Synd at du har blitt lurt så grådig av apoteket, det hadde eg nesten tatt opp med dei hadde eg vert deg..... God Bedring til vesle!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå