Sara Rompompei Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Vet ikke helt om jeg er med på den ideen jeg altså, men jeg må jo bare bli med. Skjønner jo godt at en barnehage ikke kan utelukke en avdeling på festen. Men jeg HATER å kjøpe noe dyrt som bare blir brukt 1 gang. Liker det ikke i det hele tatt. Har massevis av utkledningstøy, men ingenting til så små. Og når jeg tenker etter så er vel det meste prinsessetøy.... Har jo noe pirat og ridder og sånn, men det blir jo ALT for stort. Ikke liker han å ha noe på hodet, ikke vil han males i ansiktet..... Kjenner på meg at dette kan bli vanskelig. Har utsatt det i det lengste, men nå må vi til pers. I dag blir det tråling i butikker for å se om jeg kan finne noe lurt han kan ha på seg. Noe som kan brukes til noe annet også. Tror kanskje jeg er norges vanskeligste kunde akkurat nå, hahahaha Ikke det at tråling i butikker er det værste jeg kan finne på å gjøre altså ;o) Spørsmålet er vel egentlig om karnevalsgutten er i tråle-butikk-humør. Meeen premien etterpå vil han nok ha. For da skal vi til bestefaj og mestemoj og spise middag! Deilig deilig
Gjest amandine Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 ...og han er ikke klar for strømpebukse med hale og genser i god gammel mus-stil? Veldig hyggelig å se deg, du! Ha en fin dag!
Trollmora Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 Og siden jula varer helt til påske, så kan kanskje strømpebukse+polo+nisselue bli en slager?
frøydis m/ 4 Skrevet 20. februar 2009 #4 Skrevet 20. februar 2009 Å, jeg er så veldig enig med deg i at å kjøpe noe dyrt karnevalsspjåk til en toåring føles veldig forgjeves. Flinke barnehagen vår lager et eller annet til å ha på seg på karnevalet. Et år var det masker av gips, ett år var det noe med blomster. Min gutt hadde ikke dag da det var karneval nå, men på denne småbarnsavdelingen han går hadde de farger som tema , og ungene skulle komme i klær som var helt blå, helt gule, helt røde eller helt en annen farge. Sånt kan jeg like. Det høres nok ikke så spennende å gøy ut som sabeltenner og prinsesser, men jeg tror de minste barna er mer enn fornøyd.
frøydis m/ 4 Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Jeg heier forresten også på strømpebukse med hale !!!
Sara Rompompei Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. februar 2009 Problemet til denne mora er at hun samtidig vil at babyen skal være den fineste av ALLE hahaha. Ikke lett kombinasjon det der altså. Strømpebukse med hale er kult, men ikke når man ikke vil ha noe på hodet eller bli tegnet i ansiktet, da blir det rett og slett ingen mus, bare strømpebukse med hale. Synes det er så fint når barnehagene gidder å engasjere seg litt mer i karnevalet. Fargekarneval er jo så flott. Det gir jo absolutt større frihet. Og man kan jo være svart sabeltann eller helrosa prinsesse for det. Er jo farger det også. Storesnupp var i en sånn flott barnehage en gang i gamledager ;o) Der fikk vi vite at temaet det året skulle være jungel O skrekk og gru tenkte jeg da, hvordan skal jeg løse det? Men neida, karnevalsutstyr skulle vi slettes ikke tenke på. Det fiksa di. Og i tiden som fulgte så sydde de enkle jungeldyr kostymer sammen med ungene. Bygde opp en diger palme og en elefant i papp-masje, hang strimler av grønt silkepapir foran vinduene osv. Det ble bare så utrolig kult! Og da måtte de jo feire karneval i 2 uker! hahahaha DET var barnehage det!
Sara Rompompei Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. februar 2009 Glemte jo helt å si at JEG FANT JEG FANT Dro på HM og der hadde de ett helt enkelt ridderkostyme som bare var ett langt stykke stoff med hull til hodet. Og knyttebelte og myk stoff-krone i sølv. Det er jo noe han kan leke med i maaange år, så det passer mora bra! Og så kosta det bare 80 kr, og det kan jeg leve med altså Så da blir han en liten vakker ridder som skal redde disse rosa jomfruene i nød, hihi. Vakringen min )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå