Gå til innhold

HURRA for fastelaven x 2 :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Juhuuuu :D hahaha

Forrige uke stod det koselige damer på hvert eneste butikkhjørne og solgte fastelavens-ris. Nesten alle hjørner i allefall ;)

Hmmm. Er det alt fastelaven, tenkte mor da, løp og kjøpte ris og krem og gjær.

Søndag inviterte jeg små og store på fastelavens-kos.

Det rare var at INGEN hadde fått med seg at det var fastelaven, bare jeg ;o) Hahahaha

Men bollene var gode de altså

I år blir det jammen meg SKIKKELIG feiring! 2 dager til ende hahaha

Noen ganger er det rett og slett lurt å ikke få med seg alt med en gang.

Videoannonse
Annonse
Gjest amandine
Skrevet

Så deilig! Jeg trodde det var lenge til fastelaven helt til Vakkerungen kom hjem i går og hadde laget fastelavensris på skolen...Tror jeg lever i vakuum.

Skrevet

Fastelavnsris - det hadde jeg glemt. Får se om jeg finner noen damer slik at det blir litt pyntings i heimen til helga da.

(det er vel sanitetsforeningen som har hevd på produksjonen, ikke sant?)

Feiring 2 helger etter hverandre må jo være supert, ikke sant? Fråtse i boller og krem :o)

Skrevet

Jeg trodde det var fastelaven samme dagen som morsdag,- helt til jeg kom hjem til mor og skjønte at hun ikke hadde bakt boller... Jeg hadde gledet meg til hennes hjemmebakte berlinerboller, men det var jo to uker for tidlig minst :-(

Minsten kom hjem fra barnehagen tidligere i uka, med ei grein med 7 kreppsløyfer på. Han har nok fått litt hjelp vil jeg tro, for knytting av sløyfer er nok ikke helt innøvd ennå. Koselig er det uansett å få hjem pynt til heimen, og gutten er tydelig stolt og syns det er stas.

I dag hadde det vært bollefest i barnehagen og lattermilde voksne kunne fortelle om en Minsten som elsket krem og trykket ned... Tror det var det beste han hadde spist der til nå :-)

Jeg skal bake boller i morgen,- både vanlige og sånne med gul krem inni. Kanel i svingene tror jeg bare jeg dropper fordi det ble så mislykket i går. Jeg får heller ta et slag jeg er ganske flink på. Ihvertfall blir det god lukt og blide fjes av bollebaking :-)

Hurra hurra

Skrevet

Sånt fint ris hadde min pjokk laget også.

Han skulle bære det hjem selv, stolt som en hane!

Helt til han fant ut at å løfte det høyt til værs var ganske kjedelig. Mye morsommere å lage striper i snøen!

Helt til mora oppdaga hva han gjorde og så at ALLE sløyfene var borte.

Da var det ikke så morsomt lenger hahaha.

Det ble en intens sløyfe-jakt, og bittelitt krangling om hvordan dette riset skulle komme hjem.

Men nå står det pent på bordet med utvaskede kreppsløyfer og lillebror synes det er riktig så vakkert.

Så da er jo alt som det skal være igjen.

Satser på bollebaking og blide fjes i morgen. Må jo ha den deilige bolleduften på selveste dagen!

Vinneren her er boller med nonstop.

Men mora må ha noen til seg selv med bare rosiner altså

Skrevet

Det var nytt for meg med nonstop i bollene. Det tror jeg vil bli godt mottatt i heimen. Det blir ikke mye rare farger i deigen da?

Jeg har prøvd meg på kokesjokolade altså, så jeg er ikke helt fjern.... :-)

Skrevet

Jo, det blir mange rara farger på deigen. For fargen smitter jo veldig lett av.

Mora synes det blir ille, men ungen synes det er knakende festlig.

Prøvde meg med sjokoladebiter i sist, men det slo ikke like godt an gitt.

Skrevet

Hmm, nonstop i boller? DEt må testes ut. Elsker sånne sjokoladebiter i boller, og har en pose med nonstop melkesjokoladetypen. De som er rosa og lysegrønne og lilla..... Hive mæ rundt i mårra tidlig å bake boller med guttongen! Får middagsgjester kl 15, artig med fargerike boller til kaffen etterpå....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...