Miss Misantrop Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Er hos svigermor og leser dameblader fra 88 Ikke et ord om sex, hverken i artikler eller vitser. Maten var full av fett og dessertene fulle av sukker. Barna skulle ha kjønnsriktige leker og mor skulle sørge for fred og ro i huset, slik at far fikk hvile. Første siden ble viet til den nye hjemme graviditetstesten som BARE tok 10 minutter å utføre. Bare litt over 20 år siden, men et hav av forandring... eller kanskje ikke? Fremdeles drar vi på Jentetur eller guttetur (som involverer mennesker av motsatte kjønn, men disse er til gledesadspredelse og kan ikke være i forhold med noen av deltagerne på turen). Vi inviterer i jente og guttebursdager. Eskene som har dukker i seg er prydet med jenter som leker stille og er snille. Jeg tok meg i å si til svigers at jeg håpet han fant en søt jente en dag. Det er jo ikke det jeg ønsker. Jeg ønsker jo han skal finne en partner som passer han. Søt eller ikke søt, gutt eller jente. Men selv om jeg er bevist, sitter jeg å kjønner. Æsj. Jeg skal jobbe med saken..
Tokatter_USA Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Mye har forandret seg siden 1988, ja, men jeg er overrasket over at det skulle være de tingene du nevner. Folk har slanket seg så lenge jeg kan huske, og det er fra lenge før 1988! Ukeblader fulle av slankemat husker jeg fra min ungdom. Kjønnsriktige leker? Jeg husker at det var mye snakk om at jenter skulle ha biler og gutter dukker, det er nå i de senere år at det ser ut som om man har gitt opp dette idealet, hvor reolene i lekebutikkene er enten bare rosa eller bare i mørke farger. Mor skulle sørge for fred og ro for at far skal hvile? I 1988?? Det lo vi godt av i 1990, da søsteren min og jeg fant en gammel kokebok hos mormor fra 50-årene, hvor det stod omtrent nøyaktig det. Er du sikker på at bladet var fra 1988? Hvilket blad?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 sier meg enig med Tokatter_USA Ikke fordi jeg husker 80 tallet, men fordi bestemor har masse blader fra 80 tallet som jeg leste i for ikke så altfor lenge siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå