Gå til innhold

Vil ha studiekompetanse. Kan noen hjelpe meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 20 og har nå bestemt meg for å få studiekompetanse så jeg kan begynne på høgskole. Har bare gått gk og så har jeg ikke fulført vk1.

Har veldig lite lyst til å begynne på vgs med 15-16 åringer når jeg er 20-21 år selv.

Har noen noen forslag om hva jeg kan gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei er i akkurat samme situasjon som deg, jeg sendte inn egen søknad til til dem som bestemmer skole greiene.

jeg skal begynne på vk1 rtegning,form og farge til høsten, skal gå med småtisser pga jeg er for ung til voksen opplæringen.

Man må visst være 25 år for å kunne gå på voksen opplæringa ifølge nav.

Blir nok ikke noe særlig å være så mye eldre enn dem, men jeg får bite tennene sammen for fullført skolegang skal jeg ha!

Jeg er forresten 22år og blir 23år når jeg begynner på skolen til høsten.

Skrevet

Vi er i samme båt og ror på det samme havet vi 2 ;)

Er også 20, og vil ha studiekompetansen.

Du må fullføre vk1 før du kan på påbyggningsfagene.

Jeg har helldigvis både gk, vk1 og vk2 hjelpepleien.

Du får bare fullføre vk1.

De har mange `tilbud` om å ta studiekompetansen på NKS.NO og NKI.NO. Der er veldig dyrt, men _tror_ det er mulig å få støtte av NAV til det. Kan iallefall få støtte fra lånekassen. På NKS og NKI så er der nettbasert studier.

Ta kontakt med VGS der du bor, så hører du hva de har å `tilby` deg. Kansje du kan ta det som privatist?

Men det er jo en del på VGS som er i vår alder også, det var det iallefall når jeg gikk på VGS. Gjør ikke meg noe å begynne på skole med disse `småtissene`, tror jeg bare skal bli morro. Få følelsen av å være `ung` igjenn ;)

Skrevet

Det er noe tull at man er for unge når man er 22. Min søster var 21 når hun begynte på voksenopplæring.. nå 22..

Skrevet

Takk for svar :)

Har bestemt meg for å begynne på sonans privatgymnas :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...