Gå til innhold

Kongsberg sykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn som er født på Drammen og ALDRI igjen (føden var grei, men barsel var helt for jævlig)! Jeg har hørt så mye bra om Kongsberg og vurderer derfor det. Jeg kan ikke føde vanlig pga. hjerteformet livmor og må derfor ha planlagt keisersnitt. Noen som vet om de utfører det på Kongsberg? Er det bare enerom der? Får pappan ligge over? Takker for all info jeg kan få!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Født der og skal føde¨der, forhåpentligvis i løpet av dette døgnet :D

Dem tar keisersnitt der ja.. og Pappan får ligge over dersom dem har kapasitet. jeg er veldig fornøyd .-)

Skrevet

Kongsberg er et mye mindre sykehus enn Drammen, og har dermed GOD tid til hver enkelt pasient. Jeg har født der 2 ganger, og har ikke noe negativt å si...

Begge gangene har jeg nærmest vært alene på avdelinga! Har lagt alene på 2 og 4 mannsrom, så klager ikke på plassen!

Pappaen får være der så lenge det er kapasitet... Må betale 200kr døgnet eller noe, men det har aldri vi gjort!

Dessuten har de ultralydundersøkelse av hoftene til alle nyfødte babyer i forbindelse med hoftefeil =)

Skrevet

Jeg fødte der forrige gang. Barselstiden var fin, fikk være alene frem til siste natta, da det ble født mange barn.

Men, jeg er ikke helt fornøyd etter fødselen, fikk den oppfølgingen jeg skull ha. Men i forkant hadde jordmoren som hadde forberedene kurs informert om at det ikke kom til å være studenter med, så vi trengte ikke å bekymre oss for det eller ta et standpunkt til det. Men da vi kom dit var det fullt av studenter!! Barnefaren er litt evneveik og klarte ikke å huske hva jeg hadde ment om det, så midt i den avsluttende åpninsfasen, der jeg er i min egen lille verden kom spm om en barnepleierstudent kunne være med. Og det ble hun da, siden x-en ikke klarte å si nei. Det gikk greit under selve fødselen, men hun tok over fars rolle etter fødselen og stelte barnet. De tok henne med seg ut fra fødestua og kom ikke tilbake med henne før etter en god stund. Og da hadde de bada og vaska håret hennes!! Det er en del av opplevelsen til far, og han burde fått tilbudet selv. De sa de skulle veie og måle henne, men det stemte ikke helt!!

Så jeg sitter igjen med et utrolig sinne ovenfor dem pga dette og blir ganske provosert når jeg tenker tilbake på det!

Vil bare anbefale dere å skrive ned ønskene deres rundt en fødsel. Så slipper dere å "glemme" det dere har tenkt på.

Ellers så var det et hyggelig sykehus. Jeg ønsket ikke alt for mye styr rundt meg m og ungen, og vi fikk være for oss selv mesteparten av tiden. Jeg så jordmødrene i vakskifte og når jeg kalte på dem. De var flinke til å følge mine behov der. Ble bare så utrolig såret og sint pga barnepleieren, og jordmora som ikke helt fortalte sannheten!!

Skrevet

Trådstarter her!

Forrige keisersnitt ble foretatt 5 uker før termin fordi vannet gikk. Lurer litt på hvor mye for tidlig man kan føde på Kongsberg, da de ikke har egen avd. for for tidlig fødte der. Minsten min klarte seg helt fint og trengte ikke noe ekstra.

Skrevet

Hei

Mener legen fortalte at tom uke 36 så må man til Drammen pga ikke prematur avd på Kongsberg. Jeg fødte på Haukeland sist så blir anderledes med liten avd denne gangen, men tror det er bare positivt. Jeg skal på samtale på sykehuset i uke 33, gleder meg til det:).

Skrevet

Nå har jeg ikke tatt KS, men vet at de gjør det i kbg...

Jeg har født på kbg og ligger på barsel i både kbg og drammen, med samme unge pga han måtte på intensiven i drammen. Jeg vil aldri ligge på barsel i drammen igjen, syns det var stressende og lite oppfølging i forhold til kbg. så jeg er ikke i tvil engang om hvor jeg skal føde. så her blir det Kongsberg!!!

Lykke til med avgjørelsen!!!

:D

Skrevet

Glemte å skrive at min sambo overnattet nesten alle dagene jeg lå i kbg. Det var veldig koselig for oss alle 3.

Skrevet

For å kunne føde/ ta ks på kongsberg, er man nødt til å ha kommet til uke 37+1. Dette fordi de ikke har nyfødt intensiv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...