Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal man da helst bevege på seg eller ligge i ro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det som du syns er mest behagelig fikk jeg hvertfall beskjed om sist jeg fødte...

Skrevet

Tror det er bare positivt hvis man orker å bevege på seg, det kan hjelpe å benytte seg av tyngdekraften for å få fortgang i sakene :)

Skrevet

Man skal vel helst bevege seg for å få fortgang ja.

Skrevet

jeg har også hørt at man helst skal bevege seg. så med min første gikk jeg opp og ned i trappene på rikshospitalet og gikk lang tur. det eneste som skjedde var at jeg ble helt utslitt når de effektive riene først kom.

tror man må kjenne litt på det selv. men jeg for min del skal passe på å ta det med ro og ikke presse kroppen for hardt i timene før selve fødselen!

=)

Skrevet

Det kommer helt an på hvor langt du er kommet i føde-"prosessen". i starten skal du helst slappe av mest mulig slik at du har mest mulig energi til pressfasen. Fikk beskjed på svangerskapskurs at dersom rier f.eks. startet om natten skulle man prøve å bli liggende i senga og slappe av - kanskje vanskelig å sove... Men når du først kommer deg på sykehuset og nærmer deg full åpning osv kan det sikkert være greit å bevege seg litt, så sant du klarer.

Skrevet

takk for svar!!blir ikke til noe annet enn svake murringer her og stikkninger nedentil.Merker vel når det tar seg opp igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...