Juni 2009 * April 2012 Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Kjenner jeg har halsbrann og det er hæslig, verst når jeg legger meg for å sove.. Noen som har tips?
Frøken Elin Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har vært plaget av det samme og skrev samme spørsmål her på siden for en stund siden. Hvis du leter nedover siden, så finner du nok innlegget mitt. Fikk mange gode tips ) Lykke til!
Staark Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Jeg synes det som er best og virker lengst kommer fra apoteket. Selv bruker jeg gaviscon tabletter. Smaker litt som love hearts men løser seg opp og bobler i munnen. Litt ekkelt første gangen, men jeg synes det er ok. Finnes flytende hjelpemidler også, men har ikke testet de selv.
2jenter-og nr3 jente*Har født Skrevet 20. februar 2009 #4 Skrevet 20. februar 2009 Det som hjelper best for meg er Novaluzid, tyggetabletter fra apoteket. De smaker mint, helt greit. Er mitt 3 svangerskap, så etter å ha prøvd alt mulig rart, funker altså apotek-varene best, synes jeg. Jeg har prøvd de fleste som man kan ta når man er gravid. Novaluzid er det som smaker minst ekkelt synes jeg, jeg må ha minst mulig smak pga av kvalmen og spyingen som jeg sliter med. Men prøv deg litt fram, er masse andre ting som kan funke også, spise noen mandler, eller drikke melk funker for meg. Men altså apotek-ting som funker best!
MW** Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Jeg syntes gaviscon tabletten funket veldig bra- men slet med at jeg nesten brakk meg når jeg tygde dem... Men love harts- syntes jeg funka gankse greit. Ikke like bra som gaviscon..men slapp å brekke meg i hvertfall (ellers- banan og melk)
Gjest Skrevet 20. februar 2009 #6 Skrevet 20. februar 2009 jeg syns gaviscon var helt forferdelig!!!! jeg ble ordenlig dålig av det og brakk meg når jeg tygde den.. og jeg har ikke vært noe spesielt kvalm! det værste med den er at den vokser så sinnsykt i munnen, til slutt sitter du der og må svelge og svelge og får det ikke ned... og hvis jeg fikk det net hjalp det jo ingenting!! nei! huff, det var dårlige greier!! men fint hvis det hjelper for andre da! jeg var nede på apoteket etter at jeg fant ut at gaviscon ikke var noe for meg, og da sa de at det nest beste valget for gravide da, er LINK! og det brukte jeg litt før jeg ble gravid også... og jeg syns den er kjempebra!!! jeg tar bare en halv en om gangen, og det hjelper virkelig! den smaker mint. den eneste jeg syns er negativt med den er at den setter seg litt fast i tennene med en gang.. men det gjør ikke noe, siden det blir bra! så jeg anbefaler heller å prøve LINK!
martma Skrevet 20. februar 2009 #7 Skrevet 20. februar 2009 Jeg er også veldig plaget med halsbrann. Prøvde først gaviscon tyggetabletter, men ble skikkelig kvalm av de. Gikk så over til gaviscon mikstur. Den smaker ikke så godt den heller, men slipper å ha det så lenge i munnen og smaken forsvinner raskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå