Ajam Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Hva tenker dem på egentlig? At dette ikke er noe stort tap for restauranten? Kanskje ikke, men det er servitøren som får svi. (vanlig på mange restauranter) En gruppe menn (voksne) stakk fra regningen i dag. Summen var på nesten 1300,- Mange steder har servitørene penger på seg. (sin egen kasse) Jeg har i dag betalt 65% av dems regning. (35% betaler bedriften) Jeg ble faktisk utrolig lei meg, jeg jobber for å tjene penger for å førsørge min lille datter og meg, men i dag var jeg tvunget til å bruke en god del av lønnen min i dag til å betale for dems mat og øl.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Finnes det virkelig mennesker som gjør det??? Trodde det bare var noe man så på film jeg..... Ja, ja, jeg burde vel kike bli så overrasket, folk blir mer og mer kriminelle har jeg forstått. Synes synd på deg, som må "spandere" på en gjeng som sikkert hadde egne penger...
Ajam Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2009 Spør meg selv om det også.. Jeg mener, hvis noen vil stikke så får de det til. Bedriften mener at vi har ansvar for å få inn pengene. Hvis ikke må vi betale selv. Kansklje det er forde ikke enkelte skal utnytte situasjonen. At de mottar penger, men sier at det er stikk. Men skal ta det opp med sjenfen i morgen. Hadde jeg vært den typen som ikke fulgte opp gjestene så kan jeg forstå. Men jeg er tilstede i restauranten hele tiden.
erteposen + 4 Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Det er kjipt!!! Jeg har jobbet i resteurantbransjen i flere år, både som servitør og på kjøkkenet. Har aldri jobbet et sted hvor servitør må dekke tapet, og lurer på om det er lovlig. Det går jo utover tipset, men en har jo en fastlønn. Høres ikke lovlig ut.
1881 Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 Kontakt fagforeningen, dette høres ikke helt lovlig ut! Skjønner godt du er frustrert, er jo mye rart i denne bransjen du holder til i!
solstråle69 Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 Er det noen som gjør det?!?! Uansett - arbeidsgiveren din har IKKE lov til å trekke noe av lønnen din, så sant du ikke har skrevet under på at det er greit!
Ajam Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 19. februar 2009 Nei, jeg har ikke skrevet under på noe. Vet det skjer av og til hos oss, men har aldri opplevd dette selv. Skal ta en prat med han.
xxxJulianexxx Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 Du er selvfølgelig ikke ansvarlig for å dekke restaurantens tap. Organiser deg. Da slipper du å stå alene hvis du skulle komme i en vanskelig situasjon på jobb.
dåsa06 Skrevet 19. februar 2009 #11 Skrevet 19. februar 2009 Hei. Trodde virkelig ikke at voksne folk gjorde sånn, men er vel ikke alle som er like voksne!! Angående det at du selv måtte betale maten deres, så tror jeg ikke sjefen din har lov å kreve det. Mener det var en sak i avsen her for en stund siden, der de ansatte på en bensinstasjon gikk til "sak" mot arbeidsgiver for de var nødt til å betale selv/det ble trukket fra lønna deres dersom noen fylte bensin og bare stakk av. Mener å huske at de fikk medhold, og at sjefen ikke hadde lov til å kreve dette... Håper du finner ut av det, og at du slipper å betale det! Lykke til!!
Ajam Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 19. februar 2009 Takk dere Jeg er organisert, og har jobbet der i mange år. Stedet er en populær og veletablert restaurant. Ville bare komme meg hjem så jeg betalte over 800,- Men skal ta en prat med han, jeg vil ha pengene mine tilbake. Er jo riktig som noen sier at dette ikke er min skyld. Men tror grunnen er at utro ansatte kan si de har fått ett stikk, og i vikligheten har de puttet penger i lommen.
Gjest Skrevet 20. februar 2009 #13 Skrevet 20. februar 2009 Får du ikke pengene dine tilbake, så ringer du Arbeidstilsynet eller kontakter egen organisasjon. Ta med/faks over arbeidsavtalen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå