Gå til innhold

Nøstebarn


Sebbelita

Anbefalte innlegg

Flere som har handlet ulltøy til barna herfra?

Er dere fornøyd?

 

Handlet en del til poden derfra rundt jul, trodde det skulle være bra kvalitet i og med at det er så dyrt...

Men... Tøflene måtte vi bytte, for sømmen rakna på innsida. Og i dag rakna ene strømpebuksa når sambo tok den på gutten vår.

Lurer på om jeg skal ringe og klage på den og....

Bomullstøyet holder jo f.eks. mer enn 3 mnd!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke handlet derfra, har en vaskemaskin som "spiser" ulltøy, så kjøper billigst mulig... Men trodde absolutt at det var bedre kvalitet på tøyet derfra, tror jeg hadde tatt en telefon og spurt ja... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å klage, jeg tror de vil sette pris på beskjed! Jeg kjenner godt hun som startet nøstebarn, og jeg vet de setter sin ære i god kvalitet. Er det noe galt vil de helt sikkert vite om det! Jeg har en del tøy derfra og har ikke hatt noen problemer med dem. Lykke til med klagingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler veldig mye på nøstebarn, og er superfornøyd! Jeg ender alltid opp med å like deres klær best. ullet er av fantastisk kvalitet, og jeg har ikke opplevd at noe har gått opp i sømmen eller noe. Det er jo dyrt der, men bruker du deres ullvask også, så er klærne i topp kvalitet leeeenge.

 

De vil sikkert høre det om du ikke er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ringt de om strømpebuksa. Hun var igrunn enig i at den ikke skal rakne på låret etter tre mnd, så har sendt den inn til dem. Håper på at jeg får ei ny :)

Jeg bruker forresten Neutral ullvask.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nøstebarns klær skal vaskes for hand og ikke så ofte...det skal være tilsatt naturlig fett som tar bakterier...

 

 

 

dette har eg lest i nøstebarn sitt blad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker for hånd, i kaldt vann med neutral ullvask.

Det ligger til tørk i håndkler.

Ellers henger jeg tøyet opp mellom hver bruk.

Så trodde jeg gjorde alt riktig, men nå lurer jeg på om det er verdt alt bryet, he he :)

Synes egentlig håndvask er mye pes, late meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en del klær derfra, og er veldig fornøyd med kvaliteten, det er absolutt verdt de ekstra kronene! Vi har en sånn ribbestrikket strømpebukse, har brukt den nesten hver dag i 2 mnd uten problem.

Ring og klag, du, de er sikkert greie med deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og nå så jeg at du hadde ringt:)

Helt enig i at håndvask er litt styr, men så trengs ikke klærne å vaskes så ofte hos oss, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Ai! Neutral ullvsk er en kjemisk framstilt såpe og blir nok for sterk for ubehandlet ull, håndvask eller ei. Bruk en såpe med naturlige ingredienser, for eksempel Nøstebarns egen (som er den billigste) eller olivensåpe/SunLight Sepestykke el som du får på helsekost, så slites ulla mindre ved vask.

Men det er helt riktig at ulla ikke trenger å vaskes ofte. Skitt legger seg utenpå ullfibrene og trekker ikke inn som i bomullsfibre, så det lønner seg å tørke flekker så tar ulla seg av resten selv..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...