Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Skal søke mini inn i barnehage i Bergen, helst på Laksevåg. Men syntes det er så vanskelig å velge ut fra informasjonen fra kommunen. Så lurer på om noen har erfaringer fra barnehager i området som de vil dele med meg? Gjerne av både positiv og negativte ting.
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 hvis du søker etter barnehage på barnehagenmin.no så finner du mer info. jeg fant ihvertfall en her på laksevåg som jeg forelsket meg i.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 Jeg har hørt MYE pepper om sjøkrigsskolens barnehage på Laksevåg fra folk som har hatt unger der tidligere (så vet jo ikke om det har endret seg!). Men det er jo ikke sikkert den er aktuell uansett siden den er en barnehage med prioritering for de som går på sjøkrigsskolen/jobber i forsvaret
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #4 Skrevet 20. februar 2009 Takker for innspill:) Sjøkrigsskolen er nok ikke aktuell for oss nei, tror uansett de har fullt opp med forsvars barna. bobobaby+Lucas og Nathalie: fant ikke noe info på den siden annet en tlf nr osv. Må en ha passord for å kunne lese om de kanskje? Kan jeg muligens spørre hvilken bhg du har forelsket deg i? Gruer meg sånn til å sende småen i barnehage, så håper på å finne en som både småen og vi vil trives godt med. Hørt mye rare historier om bhg andre steder, så hadde hatt lyst å vite litt om hva foreldre syntes om barnehagene her i området før vi søker på de,
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 21. februar 2009 #5 Skrevet 21. februar 2009 jeg beklager, var visst ikke der jeg fant infoen. men er her link:https://dexter.bergen.kommune.no/Default.asp?page=bo/bas/selection_showunit&UnitId=3180110&AreaId=2697918 så trykker du deg inn på de forskjellige avdelingene de har og kan lese om de. syntes det høres ut som at de har det veldig kjekt der.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #6 Skrevet 21. februar 2009 Jeg har hørt positive ting om Nygård menighetsbarnehage.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #7 Skrevet 21. februar 2009 Jeg bor i nærheten av Vågedalen bhg, synes den ser veldig koselig ut, og virker som god stemning når de leker ute i alle fall..
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #8 Skrevet 4. februar 2010 hei! Jeg har vert i praksis i sjøsprøyten barnehage og jeg kjente ikke igjen det du skriver om barnehagen. "det kan ikke vere min praksis barnehage hun skriver om?" var det første jeg tenkte. det er en fantastisk barnehage med vekt på friluftsliv og ernæring. barna blir tatt godt vare på her, og det er flotte og hærlige fagfolk med fantastiske egenskaper og empati for barna. Barna blir virkelig sett og hørt, dette er noe som står virkelig sentralt. Barnehagen er åpen for alle som søker men sant som du skriver prioritert barn av sjøkrigsskolen. det at dei er tilknytta sjøkrigsskulen gir både barn og ansatte ekstra ressurser og muligheter på forskjellige områder. dei har naturen tett innpå seg, og dette blir utnytta til det ytre. dei har og en egen kokk. her får barna lage sin egen mat fra grønnsakshagen dei selv har planta i, og se hva som kan lages av dette. barna får sunn varm mat og vere med på matlagingen.dette er bare en liten ting av mange positive ting jeg kan nemne. skog, fjell og sjø er like i nærheten og her storkosa barna seg med tur, grilling, leiking, fisking, utforsking av naturen osv. jeg har bare positivt å si om min praksis plass. der en vet barna blir passa godt på og tatt vare på, jeg var der i 7 uker og føler jeg har grunnlag til å nemne dette for dem som er usikker på om dei vil søke barnet inn her har et barn selv på 3 år, om jeg hadde hatt mulighet, og bodd i nærheten, ville jeg trygt søkt mitt barn i denne barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #9 Skrevet 4. februar 2010 hei! Jeg har vert i praksis i sjøsprøyten barnehage og jeg kjente ikke igjen det du skriver om barnehagen. "det kan ikke vere min praksis barnehage hun skriver om?" var det første jeg tenkte. det er en fantastisk barnehage med vekt på friluftsliv og ernæring. barna blir tatt godt vare på her, og det er flotte og hærlige fagfolk med fantastiske egenskaper og empati for barna. Barna blir virkelig sett og hørt, dette er noe som står virkelig sentralt. Barnehagen er åpen for alle som søker men sant som du skriver prioritert barn av sjøkrigsskolen. det at dei er tilknytta sjøkrigsskulen gir både barn og ansatte ekstra ressurser og muligheter på forskjellige områder. dei har naturen tett innpå seg, og dette blir utnytta til det ytre. dei har og en egen kokk. her får barna lage sin egen mat fra grønnsakshagen dei selv har planta i, og se hva som kan lages av dette. barna får sunn varm mat og vere med på matlagingen.dette er bare en liten ting av mange positive ting jeg kan nemne. skog, fjell og sjø er like i nærheten og her storkosa barna seg med tur, grilling, leiking, fisking, utforsking av naturen osv. jeg har bare positivt å si om min praksis plass. der en vet barna blir passa godt på og tatt vare på, jeg var der i 7 uker og føler jeg har grunnlag til å nemne dette for dem som er usikker på om dei vil søke barnet inn her har et barn selv på 3 år, om jeg hadde hatt mulighet, og bodd i nærheten, ville jeg trygt søkt mitt barn i denne barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå