Gå til innhold

NORSKE kvinner til sverige for å senabortere jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte det på radioen i dag. Synes det høres merkelig ut.. Alle jeg kjenner synes det er kjempestas med jenter.

Hvorfor i all verden skullen noen sjekke kjønn og reise til Sverige for å ta abort innen uke 18.

Det har jeg veldig vanskelig for å tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står vel mellom linjene at dette ikke kan være etnisk norske jenter. Noen kulturer favoriserer gutter og de har desverre funnet et smutthull med denne løsningen. Godt at det settes søkelys på det!

Fri abort inntil 18. uke i Sverige overrasket meg vel så mye. Det er kun et par mnd fra et levedyktig menneske (hvis for tidlig født). Her snakker vi om å avlive et friskt og levende foster!! Rart at Sverige praktiserer dette....

Skrevet

Ja, jeg ble og overrasket over den sene abortgrensen. Jeg synes det er ekkelt å tenke på at man aborterer babyer så sent. Men det er sikkert mange som synes det er rart at Norge har fri abort inntil uke 12 også. Det er jo et foster da, og er kommet veldig langt i utvilkingen...

Skrevet

ja hørte det idag...fader blir knallrød i fjeset...har akkurat null forståelse for sånt....sorry makk...

håper virkelig at sverge ordner opp i dette....dette er litt over streken i uke 18 liksom...da er man jo nesten halvveis...(okey, skjønner kanskje at disse jentene kan ha det litt tøft) men ærlig talt...dropp å få ett barn hvis dette skal være akturelt hvis det ikke er riktig kjønn !!

sorry...haha, hormoner...blir så sint jeg !!

Skrevet

Synes egenlig det er ille med abort i 12. uke også jeg da..... men dette er jo bare helt forkastelig! Burde være straffbart spør du meg...

Skrevet

Dette synes jeg rett og slett er helt forjævlig!!

Det er faktsik snakk om et lite foster. Tenk å ville velge bort et lite friskt menneske fordi det er ei jente.

For et år siden hadde jeg ikke noe valg jeg. Vannet gikk i uke 15 og og den lille gutten vår lå "tørrt" til vi MÅTTE senabortere i uke 18. Han hadde ingen sjans til å overleve:((( Det tok oss lang tid å komme over tapet av vår lille gutt. Han vil alltid leve i våre hjerter.

Tenk at noen har samittighet til å velge å senabortere et friskt barn!

Nei, det er ufattelig!!!! Jeg har nesten ikke ord!

Skrevet

hvorfor ikke bare føde barnet og adoptere det bort istede for å drepe ungen bare fordi det er ei jente .dette viste jeg ingenting om tenk at i nabo landet får vi lov til å ta fri abort intill uke 18. huff begynner nesten å gråte jeg...tenk på alle de som prøver alt de kan for å få ett barn og mister gang på gang så er det andre som blir gravide og tar det bort haff dette er det værste jeg har hørt på leeeenge...

Skrevet

hvorfor ikke bare føde barnet og adoptere det bort istede for å drepe ungen bare fordi det er ei jente .dette viste jeg ingenting om tenk at i nabo landet får vi lov til å ta fri abort intill uke 18. huff begynner nesten å gråte jeg...tenk på alle de som prøver alt de kan for å få ett barn og mister gang på gang så er det andre som blir gravide og tar det bort haff dette er det værste jeg har hørt på leeeenge...

Skrevet

Tror nok det stemmer at det ikke er etniske, norske jenter. Håper i det minste det! Uhørt hele greia. Ble så sjokkert..

Er utrolig takknemlig for mine tre gutter og minstejenta! Hadde vært litt stas om hun fikk en liten søster denne gangen. Er en veldig maskulin familie ;) og i kunne trenge litt mer på den feminine siden. Men den saken er det nok ikke vi som råder over, tenk!

Ikke rart enkelte jordmødre nekter å si kjønnet (var en som kommenterte at de egentlig har blitt pålagt å ikke si noe) Syntes det hørtes merkelig ut, men nå vet jeg hvorfor!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...