Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Det er veldig veldig få som svarer på gravid & student forumet,.. tenkte kansje noen her har erfaring? Jeg får barn i juni og får da bare 10 uker med fødselsstipend Og jeg må vel da søke nytt studie til høsten, for så å ta permisjon.. men det jeg lurer på er, om jeg tar nettstudie..har dere prøvd å kombinere dette med å være hjemme å passe på og amme den lille? er det for mye stress? de forventer jo ikke at man står uansett,. og isåfall hva anbefaler dere? jeg tar min studiekompetanse nå og hååper jeg får til å stå på eksamen som er i min første permisjonsuke:P jeg vet ikke annet enn at jeg er interessert i natur, biologi, dyr og sånne ting.. vet om sonans,BI, NKI ..men finnes det flere jeg ikke vet om? og det må heldst være med noen som støtter for lånekassen... håper ikke jeg brydde dere med dette inlegget akkurat her, men er litt stressa nå :S takker
Gjest Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 heisann! Jeg for min del holder på å avslutte studiekompetansen gjennom NKI nå. Etter det skal jeg gå over til NKS, fordi der finner du høyere utdanninger som skal kunne gi deg flere muligheter etter endt utdanning. Mastergrader, bachelorgrader, doktorgrader osv osv. Utallige muligheter!
meg & to små vampyrer Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Du kan jo det ja, bare det at mange slike nettstudier er såpass dyre at alt studiestipendet går til betaling av det nesten.-- Sjekk ut Høgskulen i Volda sine netttilbud (årsstudier i norsk, historie bl.a. på nettet som er noe rimeligere enn tilsvarende antall studiepoeng på NKS og NKI). Ellers kan du søke studie og ta permisjon fra det bare. Men da får du jo ikke studert samtidig som du er hjemme da.
Lykke X 4 Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Hei! Får ikke du 10 måneder fødselsstipend som alle andre, om du søker deg videre på studier til høsten og tar permisjon? Da trenger du ikke ta noe nettstudie av økonomiske årsaker, men kanskje du ønsker å ta det fordi du har lyst? Tar nettstudie hos NKS. Har to barn, en på 1,5 og en på snart 10. Går helt fint å kombinere, men man må ha skikkelig selvdisiplin Se an forholdene hjemme utover høsten og bestem deg da. Masse lykke til!
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2009 hei jo jeg får sikkert det om jeg søker meg videre til høsten... men probleet er at jeg vil jo ikke gå hva som heldst..og det jeg vil gå eventuelt vet jeg ikke om vil svare ja til permisjon en gang..og jeg vet ikke om jeg vil gå skole etter permisjon heller en gang..så hvis jeg søker og takker ja om jeg kommer inn, så MÅ jeg jo gå det skoleåret da kan man jo ikke ombestemme seg...
Lykke X 4 Skrevet 20. februar 2009 #6 Skrevet 20. februar 2009 Hei igjen! Om du søker et studie for å få fødselsstipend er du ikke forpliktet til å ta det studiet allikevel. Og om du kommer inn på et studie må du uansett takke ja, før du kan søke om permisjon/reserverer studieplass, slik ble iallefall jeg forklart det. Så selv om du takker ja til studiet betyr ikke det at du må begynne. Det er mange som søker seg inn på hvilket som helst studie bare for å få fødselsstipend, og som aldri begynner på det studiet verken etter permisjon eller senere. De velger kanskje noe annet da. http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Fodsel/#vilkar
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. februar 2009 hmmm, sier du det ja da får jeg satse på å søke på høgskole til høsten da og ta permisjon, så får vi se om jeg klarer å gå det når det begynner, hvis ikke kansje jeg bare tarnoe nettstudie eller jobber etterpå takk skal du ha altså! har slitt lenge med å fine ut dette, trode nesten at det ble omgjort til lån om jeg ikke gikk skolen som ble avsatt for meg me ser ut til at det kansje ikke gjør det alikevel..kjekkt å vite om jeg ombestemmer meg med studiene takk for alle svar:)
meg & to små vampyrer Skrevet 20. februar 2009 #8 Skrevet 20. februar 2009 Ja, du takker ja og søker så permisjon. Ikke mange steder de nekter deg permisjon i forbindelse med fødsel;) Blir ikke omgjort til lån om du ikke studerer nei. og du trenger heller ikke ta det faget senere om du ikke vil.
septemberpiken Skrevet 20. februar 2009 #9 Skrevet 20. februar 2009 Du får vel strengt tatt ikke permisjon fra et studium som ikke er påbegynt, men du har rett på utsatt studiestart pga. graviditet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå