Gå til innhold

Skal hode ligge nede i bekkenet hele svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 30 og har vært på kontroll i dag. Alt er helt kjempe fint, og formen i 100 :-) Legen sa at hode til jenta vår ligger ned i bekkenet, og når jeg var på ultralyd i uke 25 og uke 28 så låg også hode ned. Jeg kjenner mest liv nede, og rekner med at det er armene som beveger seg, litt spark oppe, men, skjelden. Det er en rolig jente jeg har, for aktiviteten har aldri vært særlig høy.

Så, det jeg lurer på; er det slik at noen babyer ligger den samme vegen (som f.eks. med hode ned hos meg) det meste av svangerskapet? Eller er det bare tilfeldig at de gangene jeg har vært på kontroll så har hun låget med hode ned (selv om jeg har følelsen av hun har ligget samme veien det meste av tiden). Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de gjerne finner en favorittstilling som de ligger mye i, min tulle har liggi tvers over på alle ul'er helt frem til ho har har festa seg med hodet i bekkenet nå! så dette vil nok variere fra pers til pers,og i ditt tilfelle liker ho vel å ligge med hodet ned=)

Skrevet

norsken ikke så bra idag,hehe,mente at de små finner gjerne en favorittstilling=) hehe

Skrevet

Babyen min har ligget med hodet slik fra rundt uke 29 og jeg er nå i uke 35. Det kan være lurt å ta babyen med til en kiropraktor for å sjekke om de har noen låsninger i nakken siden de har ligget i samme stilling så lenge med hode og nakke. Det høres skummelt ut men kan virkelig gjøre underverker for babyen og deg. Barna kan gjerne slite med å sove og amme og med generelt misnøye og dårlig motorikk m.m hvis det er tilfelle. Det samme gjelder lange fødsler eller keisesnitt.

Det høres skummelt ut men har gjort underverker for flere av mine venninner og deres barn. Og da snakker vi overbeskyttende mammaer og helt layd-back mammaer!

Jeg skal ihvertfall gjøre det. Det finnes noen som har spesialisert seg på babyer og barn.

Skrevet

Min har lagt med hode ned hele tiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...