Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Hei! Er det noen av dere som har erfaring med dette hos små barn? Jenta mi sier hun har vondt i tissen, og da hun gikk på do begynte hun å hyle, gråt og gråt... hun påstår at det gjør veldig vondt å tisse. nå må hun bæsje, men hun nekter å gå på do fordi hun er redd det vil gjøre vondt. jeg vet ikke hvordan jeg skal få tatt urinprøve, hun nekter jo plent. regner med at vi må levere ne prøve for å finne ut noe? synes så synd på henne, jeg var selv veldig plaget med dette da jeg var lita... det er vel ingen vits i å reise på legevakta for noe sånt? får ta en tlf til legen i morra og høre med han, synes bare det er så fælt for henne nå..
Nusseline♀♀♂ Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Ta en urinprøve i morgen tidlig første gangen hun tisser og lever den på legesenteret. Jenta mi på 5 år har hatt det 2 ganger, hvis hun får det tilbake en gang til er det vel slik at det skal utredes. Jeg har residiverende uvi selv og går på medisiner daglig.
Goodbye Kitty Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Hei, jenten min på 2,5 år har det nå, og hadde akkurat like symptomer som du beskriver om ditt barn. Vi ringte legevakten, og fikk beskjed om å ta urinprøve så fort som mulig å få sjekket. Hun går nå på pencilin. En kan visst få nyrebekkenbetennesle om man går med det ubehandlet..
Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2009 men hvordan får man tatt urinprøve??? hun nekter jo plendt å tisse...har ikke tissa siden kl tre og na sover hun. er det mulig å ta den prøva av en våt truse om hun tisser på seg i natt? sikkert helt teit spørsmål, men de kan jo gjøre så mye rart...
Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2009 dytter litt jeg...
Sjokoladekaka Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Ho må jo tisse til slutt:) Du får love ho ein premie(gå i lag og kjøpe) om ho tissar i glaset. Det kan hjelpe. Eller gje ho paracet, slik at smertene dempast først. "Gammalt" tiss frå truse, eller som har stått i romtemperatur, er ikkje hjelp i, for det er det garantert bakteriar i. Dersom ingenting går, så får du berre ta ho med til legen, og la legen ordne urinprøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå