Gjest Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Mine har gore-tex vinterstøvler, men her i Bergen er det nå bare slaps og ganske mildt. Gore-tex skoene begynenr i tillegg å bli litt små etterhvert. Skal jeg kjøpe Cherrox? Har aldri hatt det for jeg syns de virker så tunge og stive. Er det noen andre tips? Helst ikke så veldig dyre ;-) Så på noen vanntette og forede fra Viking...
murmelmamma Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 vi bruker cherrox....bor i bergen...funker fint det! men nå er ungene 4 og 5 år gamle da...så de klarer å få med seg beina liksom...
Gjest Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Ja, det er helst til eldstemann på 4 at jeg tenkte å kjøpe det. De er ikke kalde på beina altså?
Gjest Siklerotte Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Gore-tex for det meste, og blir egentlig aldri våt. Jeg er ikke så veldig fan av cherrox, bena blir fort veldig kalde i dem, og jeg synes de er veldig stive - men klart, greit når det er mye slaps.
murmelmamma Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 de bruker tynne ullsokker i ...og da er det ingen problemer med at de er kalde...eldstemann er ute opptil 5 timer i barnehagen..og er aldri kald.... eller våt...så vi er fornøyde altså.....
Gjest Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Ja, han har jo som sagt gore-tex som vi kjøpte i oktober/ november. Minsten på 2 år sine er varme og gode, men 4-åringen sine er ikke like gode... Hmm, får se hva det blir til :-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 Håper du får noen gode tips - her drukner vi i slaps for tiden og jeg merker at skoene snuppa på 4 har nå, ikke strekker til. Men det er liksom for kaldt med støvler syns jeg. Og ikke vil jeg bruke masse penger på nye, dyre goretexsko som ikke vil vare gjennom hele neste vintersesong heller. Har også vurdert noe cherroxliknende om jeg finner noen som ikke koster så mye (mtp kort brukstid), selv om jeg ikek er så fan i utgangspunktet. Tenker som så at så lenge hun har flere lag ull på føttene, så er hun jo i alle fall isolert selv om de feks ikke puster så godt/i det hele tatt.
Gjest Siklerotte Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 Fikk med et skriv hjem fra barnehagen tidligere i høst om at cherrox ikke skal brukes når det er under en plussgrad. Forhandlerne sier forsåvidt at de går ned til åtte eller ti-minus, men jeg merker jo at det ikke funker i praksis. Om man stapper i masse ullsokker og drit, blir det jo ikke fort så god plass og ikke så veldig godt å ha på. Om skoene lekker en god del, så kan det jo være at det har noe med at sømmene har blitt slitt og fått mye skitt imellom, og da er de ikke vannavstøtende på samme måte. Da funker neppe impregnering så veldig heller - så jeg ville egt. heller anbefalt å kjøpe nye gore-tex sko, og du finner vel billige av dem også.
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 Jentungen har hatt cherrox fra i høst, til nå. Syns de var begynt å bli litt slærkete, så jeg kjøpte sorell sine, siden det har vært smertelig kaldt her en periode. Men altså, cherroxene har fungert helt supert! Har trysilsokker på beina, og aldri vært kald
Gjest Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 Ja, for en 4-åring sliter definitivt mer på skoene enn en 2-åring... ;-) Her er det 5 pluss ute nå.
Gjest Skrevet 19. februar 2009 #11 Skrevet 19. februar 2009 Og jeg har ikke så veldig lyst å kjøpe gore-tex som en halv måned.. De er nok for små til vinteren igjen. Har hørt om noe som heter Dock Boot. Noen med erfaring?
Gjest Siklerotte Skrevet 19. februar 2009 #12 Skrevet 19. februar 2009 Men om du bruker dem en halv måned, kan jo sikkert evt. lillebror overta dem senere. Du får sikkert billige gore-tex også. Duck boot er ikke så veldig varme - eller, når det er fem pluss funker det jo - men øverste delen er ikke vanntett og det er upraktisk.
Monajenten Skrevet 19. februar 2009 #13 Skrevet 19. februar 2009 Adine bruker DockBoots. De er greie helt ned i flere minusgrader, hun er ihvertfall aldri kald. De veier omtrent ingenting heller. Helt supre i dette drittværet!
Joikaboll@ Skrevet 19. februar 2009 #14 Skrevet 19. februar 2009 Kjøp Dock Boot, da kommer du aldri mer til å kjøpe hverken cherrox eller gummistøvler. Vi har alle 6 (Linus er litt liten enda) disse støvlene, lite pene å se på, men lette, vanntette og sitter godt på foten. Vi bruker støvlene hele året. Tynne ullsokker holder til 20- barbeint i tyttebærskogen. Vi har DB på 5 året nå, hele gjengen. Selv mor
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 19. februar 2009 #15 Skrevet 19. februar 2009 Nå skulle jeg foreslå Muckboot, men så googlet jeg de Dockbootsene som noen skrev under her, og de var i grunn klin like.... Så da så. Ellers så ser cherroxene til Viking gode og lette ut.
erteposen + 4 Skrevet 19. februar 2009 #16 Skrevet 19. februar 2009 Har akkurat samme problemet. Har gått til innkjøp av cherrox, men jeg tror det var viking? En mye lettere støvel enn de tunge de hadde før. De var på tur i skogen i dag, og vinterskoa som er gode var kliss våte pga sørpe.
Monajenten Skrevet 19. februar 2009 #19 Skrevet 19. februar 2009 Eller hvis du mente de Viking Cherroxene så har de de på Lagunen på EuroSko der.
Gjest Skrevet 19. februar 2009 #20 Skrevet 19. februar 2009 Ok. Jeg var en tur oppe på Skoringen på Midtun i sted og fant de, men så etter mye frem og tilbake sier Frk Smart i kassen "Guud, jeg håper du ikke skal betale med kort, for terminalen virker ikke i dag.." He he, får ta en tur på Lagunen når ungene har sovnet ;-)
Gjest Skrevet 19. februar 2009 #21 Skrevet 19. februar 2009 Har cherrox.....og Ponni sympatex eller hva det nå er, nå med slaps så duger kun cherrox når de skal være ute å herje lenge, samme drittføre her på nordmøre regner jeg med. Ponni skoa er supre sånn inn og ut av bil,hus, butikk osv...
Gjest Skrevet 19. februar 2009 #22 Skrevet 19. februar 2009 Begge har Dock Boots, 200 kr på Obs'en. Slår både Vikning og Sherrox ned i støvlene, bokstavelig talt. De er alltid varme og tørre på beina.
Gjest Skrevet 19. februar 2009 #23 Skrevet 19. februar 2009 Smån har ecco gore tex. Og sherrox, men sherroxen blir ikke brukt så mye. Her er det snø masse snø!!
Mom2Two Skrevet 19. februar 2009 #24 Skrevet 19. februar 2009 Har du prøvd Sorel eller Kamik? De er supre også i slapsevær. Når cherrox bli slitte, synes jeg de virker kalde (når fôret er "gått ned" om du skjønner hva jeg mener).
lÅktiHaUDe Skrevet 19. februar 2009 #25 Skrevet 19. februar 2009 Vi har Viking Cherrox. De skal tåle -20 gr. Jentene har aldri vært kalde på bena, enda minsta har bare tynne bommulssokker. Hun nekter å ha ull!!! Har aldri opplevd aat hun er kald Har faktisk ikke andre vintersko, fordi her på møre er det så utrolig mye slaps og regn.. disse skoene skal puste også så da er vi fornøyd Har de på 3 året nå og de er ikke kalde eller klamme på bena
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå