Gå til innhold

Reima dress (vårdress)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe den nå, men hvordan er det med størrelsene? Jenta mi er ca 72 cm lang og veier ca 8 kg. Hun er snart 11 mnd...Er de store i str ? Holder det med str 74 eller må jeg ha 80? Hun er jo ikke akkurt stor og vil jo at den skal se rimelig passe ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å huske at Reimatecvarianten i høst/vårdress starter på 92 jeg? Eller tar jeg helt feil...?

Skrevet

Jeg har vårdress til min på snart 1 år. Den er str.74. Jeg synes den begynner å bli liten. Ville kjøpt str.80. Selger min for halv pris. Men det er til gutt da.

Skrevet

Babymodellen i Reima Tec går fra str 74-98. Den andre modellen, med strikk i livet begynner på str 80

Skrevet

Reima begynner i str 62 eller 7 synst jeg å huske:)

Jeg hadde kjøpt str 80 hadde jeg vært deg:) har du den kanskje til høsten/vinteren igjen:)

Skrevet

Reima er store i str. Så str 74 vil nok passe fint nå og et stykke utover, men hvordan den vil passe til høsten er mer usikkert. Ville tatt henne med i butikken og prøvd, så ser du hvor mye du har å gå på. Vær like obs på rygglengden som ben/-erme-lengden. Kjedelig med en dress som passer fint i ben/ermer, men er for kort i ryggen.

Skrevet

Vinterdressene vet jeg finnes i mindre str., men mulig butikken ikke visste at også høst/vårdressene kom i mindre da..fikk i hvertfall beskjed om at den minste var 92.

Når det er sagt, så kjøpte vi 92 til eldste da hun begynte i bhg. Hun var da 11 mnd, som din, og 9660 g/75 cm lang. Den var stor selvfølgelig, men holdt helt til i høst, det vil si to sesonger..hun blir 3 i mars :o) I starten brettet vi opp ermer og bein, og så hadde hun sånne reima-vott-sokker på føttene.

Skrevet

WF og ♀jentene♀ 06&08 : Da har du fått feil informasjon. Tror de går helt ned i str 68 også..

Skrevet

Den som går ned til 62 er ikke i Reima Tec, men et anna stoff.

Skrevet

Sorry, fulgte ikke linken din, og ser nå at der er en av modellene som går ned til 62 allikevel...

Skrevet

Vi kjøpte 80 til sønnen vår i høst når han var ca80cm og 10,5kg. I butikken anbefalte de oss først 74, men den var veldig akkurat, så den hadde ikke engang holdt hele høsten. 80 bruker vi fortsatt, med løst for, til vinterdress.

Jeg ville ikke kjøpt 92 og brettet opp armer og bein som en annen foreslår, da vil den jo ikke fungere optimalt fordi det lett kommer inn vann ved armene og beina og da ville jeg heller kjøpt en billigere dress og brukt så lenge.

Skrevet

jeg ville kjøpt 74, og prøvd den. Da ser du jo om hun "drukner" i den , eller om du kan ha 80. JEg hadde 74 i vinterdress da han var rundt 11-12 mnd. Og han kunne ikke hatt noe større..

reima er relativt store i størrelsen.. mini er 2 år.. og har 86 i vinterdressen sin.. så de er stoore.

Skrevet

Min erfaring er at vårdressene er mindre enn vinterdressene. Jeg ville satset på str 80 tror jeg.

Skrevet

Takk for hjelpen alle sammen. Det ble str. 74. Fikk såvidt prøvd den på henne før hun la seg og den virker grei i lengden, men er fremdeles ganske bred. Får prøve mere i morgen med klær under!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...