Gå til innhold

Svangerskapskurs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som har gått på svangerskapskurs å vil anbefale alle førstegangsfødene å melde seg på et sånt kurs?

Noen som kan fotelle om hva som sjer på et sånt kurs? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du jordmor? Gjennom noen helsestasjoner er det og tilknyttet svangerskapskurs. Dermed blir de gratis også. Har sett at flere tar penger for kursene.

Der jeg går har det vært flere kurs. Både i grupper og alene.

Ammekurs og fødselsforbereden sistnevnte er for far også.

Da blir man informert om fødeplassen, sykehuset, hvor man skal ligge etterpå, se bilder fra sykehuset, hva som kjennetegner fødselen og de forskjellige fasene.

Ikke minst hvordan man skal takle tiden etterpå som ny familie og samtidig ta vare på parforholdet.

Gull verdt!

Dette er mitt første svangerskap og jeg ville ikke vært foruten.

Skrevet

Jeg vil jo anbefalle kurs da... du får vite masse om hvilken rettigheter du har under/etter fødsel.. (det syns jeg kan være viktig, og trygt å VITE hva man kan kreve og/eller nekte.) Det var ellers en del info jeg fikk som ikke jeg var klar over, og som jeg var veldig taknemlig for at noen fortalte meg før fødselen.. Nå var jeg 22 da mitt første barn kom til verden, og glad jeg var litt forberedt!!

Lykke til

Skrevet

Jeg og samboer fikk på fødselsforberedende kurs over 3 kvelder, den siste er idag, og da skal vi på omvisning på føden:)

Synes det var veldig nyttig, selv om jeg leser mye og søker opp mye på nett, så var det endel det var greit å få info om, og så likte jeg å få muligheten til å snakke skikkelig med flere ulike jordmødre.

Far hadde veeeeldig god utbytte av det, siden han nok ikke helt skjønte hva alt gikk ut på, og hadde et litt vel urealistisk bilde av fødsel og barseltid. Veldig greit å få fagpersoner til å fortelle ham hvordan ting egentlig er!:)

Dessuten ble jeg mindre engstelig for fødsel, selv om noe av det er 'skummelt', for nå vet jeg litt mer om hva jeg kan forvente, hva som er normalt/unormalt og hva jeg skal kjenne etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...