Fiolinen Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Vi har vært i lag i 9 år, og harto barn på 4 og 6. Han er v ant å være på ferie på ulike fjell og rundt her vi bor, mens jeg er oppvokst emd at vi drar bort på ferie. Syden, Sverige, Danmark... Jeg ønsker at ungene mine skal få gode ferieminner der vi var sammen og hadde det kjekt. Jeg mener ikke at vi skal reise jorda rundt for å få til det,men jeg slapper bedre av når jeg reiser bort på ferie. Kan nevne at samboer jobber borte, og syns det er himmelsk godt å komme hjem, men vi går jo her og trør hele året rundt, og vil bort. Jeg prøvde å forelså at vi tar en uke Syden i år, men da var det garasje som skulle bygges,+++++. Men han planlegger guttetur til alpene, konsert som han må reise halve norge for å få med seg++ Da er det ikke mye snkk om hva vi skal gjøre. Jeg fikk beskjed om at skal jeg på ferie får jeg betale det selv. Ja vel... Jeg har akkurat mista jobben pga finanskrise, dagpenger er ikke allverden. Er det rett at jeg skal betale ferien min og ungene sin, mens han bare turer frem på egenhånd,ford han tjener bedre enn meg? Er det tåpelig å bestille sydentur uten å inkludere han? Han vil jo tydeligvis ikke feriere med familien sin. Han strakk seg til tredagre på hUnderfossen i fjor, og det va visst mer enn nok... Jeg blir så lei va mannfolk innimellom.
neekap Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Synes han høres egoistisk ut ja.. Ferien er jo lang, man kan vel prøve å få til alles ønsker? Ihvertfall nå da du ikke har jobb, synes jeg du fortjener en liten oppmuntring, og han burde se at dette betyr mye for deg. I og med han skal på skiferie og konserttur så burde han absolutt gjøre noe som inkluderer familien sin!!
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Da prøver du deg på en litt frekk en men samtidig har du sikkert veldig godt av det. Ikke minst mannen din:) Du foreslår at han tar ungene en uke mens du drar på jentetur til syden eller en annn plass 1 uke:) Så kan han dra med seg ungene på alle fjelltoppene han vil hihihi....
Gjest Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Her må det forhandlinger til, ja, og det på to områder; Ferie (reisemål, varighet, pris, hvem skal være med), og økonomi (både generell økonomi, og i forhold til ferier). For å ta det siste først, hvis du går på dagpenger, får du minimalt med feriepenger. Så dersom barna skal få ferie i det hele tatt (fjellturer koster også penger), så må jo han betale. Synes han virkelig at det er rimelig at han skal være den eneste personen i familien som skal reise bort? Når det gjelder reisemål; hva med annenhvert år til å bestemme hva slags ferie det skal være (etter at man er blitt enige om en økonomisk ramme)? Om få år vil nok barna gjerne være med å bestemme
Gjest Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Hvor mange uker ferie har dere? 4-5. Er jo ikke unaturlig at feks 1 av de ukene skal kunne brukes utenfor hus og hjem, om en har råd. Dvs den ene uka som dere drar på camping eller hva det nå måtte være så skal ikke han klage på det og du skal ikke klage når dere er hjemme.
Mom2Two Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Men hvorfor lar du ham ture frem da? Virke som han kan tråkke "all over you"... Han virker totalt egoistisk og kun opptatt av egne behov, spør du meg. Har dere adskilt økonomi?
Canari Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 Det der synes jeg virkelig ikke er holdbart. Jeg blir så provosert at foreldre, vel som oftest fedre, som tror de kun er på besøk i hjemmet og at den andre forelderen til ungene er heldøgnspraktikant. Jeg mener det er helt klart at far bør bruke like mye av sin fritid på ungene som mor. Og dersom han kan dra alene på tur, så må da du kunne gjøre det samme. Må du ta med deres unger alene på ferie til utlandet, og han nekter å være sammen med ungene sine med mindre han skal bestemme alt, javel, så la han ta med ungene på fjellet alene den neste ferieuka (så kan du komme på besløk i helga haha). Synes som om han trenger litt alenetid med ungene. Og det er da klart at han må betale minst like mye som deg for utgiftene til ungene, og mere dersom du ikke har inntekt.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 Ikke ferie med familien sin....... det høres da sært ut. Selv om man hverken reiser langt eller dyrt, så må jo barna være med? Guttetur til alpene bør ikke gå på bekostning av familieferien, og har han ikke råd til begge deler, bør han nok prioritere familien sin. Selv får jeg ikke feriepenger, men vi er jo en familie med felles økonomi... Siden du ikke har råd til ferie, får han ta de med til alpene da. Kan jo ikke la barna gå uten ferie, for så å reise av sted selv. Jeg lurer veldig på hva slike menn tenker?? Hvorfor tror de at de har hevd på sine penger, så til og med barna ikke skal få nyte godt av det. Han høres jo ut som om han er både sigle og barnløs. Vi har også mye som skal gjøres på huset i år, så noe av ferien blir her hjemme. Men vi reiser jo i tillegg på tur slik at barna får en følelse av ferie. Ingen dyr sydenferie, men ferie:-) Jeg synes at det og ikke ville ha med seg barn og samboer/kone på ferie sier mye om personen.
Dojamor Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 Sånn har vi det også! Vi var på ferie 3 dager sammen året før eldstemann ble født, ellers har vi faktisk aldri vært på ferie sammen:-( Vi har vært sammen i 17 år.... Vi har jo vært på overnatting i forbindelse med bryllup og bursdag, men da blir det bare den ene natta vi "må" ha. Vi har ikke reist bort sammen bare for å kose oss, nei... Og etter at ungene ble født har vi ikke reist bort sammen i det hele tatt. han synes det blir altfor mye mas og stress, så jeg drar alene med guttene. Vi har vært mye på ferie vi, men det hadde jo vært hyggelig å hatt med pappaen én gang også... Vi har et veldig "praktisk" forhold, og jeg må si jeg virkelig savner litt mer intim og koselig kontakt med en annen voksen...:-/
Mom2Two Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 Men, Dojamor, hvordan kan du holde ut med å ha det slik? Det der er jo ikke noe ordentlig forhold i det hele tatt! For slitsomt å reise på ferie med sine egne unger? Hvordan kan du i det hele tatt akseptere å ha det slik?
murmelmamma Skrevet 19. februar 2009 #11 Skrevet 19. februar 2009 Kjære deg ! hvorfor i alle dager er du sammen med denne mannen? dersom min mann hadde vært sånn hadde det vært skilsmissegrunn! dersom han ikke setter familien først så kan ha rykke og reise! helt ærlig! og hvorfor har dere delt økonomi? dere er vel en familie og skal klare ting sammen?? herlighet! nei dette hadde jeg IKKE giddet!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå