Gå til innhold

Advarsel: Megaklageinnlegg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ååååhhhhhh!! *sinnagrining*

Hvor skal jeg begynne?

Får kanskej begynne med tirsdag kveld. Våknet den dagen med en merkelig følelse av at "i dag kommer det til å begynne"... Ganske bra energinivå og dusjet og stelte meg, hadde ingen planer på tapetet og tok det helt kuli hele dagen. På kvelden hadde ingenting skjedd enda, så jeg fikk gubben med på et "pliktpul" i håp om å sette ting i gang (funka på 3. forsøket sist jeg var gravid). Og så skjedde alt som om det var reprise av fødsel nr 1....

Riene kom en time etterpå og de var vonde! Mye vondere enn hva jeg opplevde de falske alarmene jeg hadde i forkant av fødsel nr 1, og annerledes enn hva jeg husket at de ekte riene med nr 1 var. Au - au!. La meg med tidteller på mobilen og de kom hvert 7. minutt og varte i 70 sekunder! Etter halvannen time orket jeg ikke ligge i senga lenger og fikk litt panikk for at bag og greier ikke var pakket og jeg ikek hadde fått dusjet, så jeg stod opp og gjorde alt dette klart. I dusjen følte jeg riene kom raskere og raskere, og bekymret meg litt for at fødsel nr 2 egentlig skulle bli så mye kjappere enn nr 1 at jeg kanskje ikke rakk sykehuset (jada, man bekymrer seg for alt, haha). Så jeg la meg nedpå litt igjen og tok tiden på riene på nytt. Under 5min mellom og fortsatt 70 sekunders varighet! Vekket gubben som dusjet og ordnet barnevakt. Klokka 2 på natta... RIngte føden og fikk beskjed om at vi var velkomne.

Så der bar det da, med bag, rier og nistepakke. Ble koblet til ctg mens jm gikk gjennom journalen min, tok bt osv. Hadde en kjemperie litt etter jeg ble koblet til, men så flata det litt ut. Følte meg jo helt dust for nå var ikke riene noe i nærheten av hva de hadde vært hjemme. Og mellomrommene ble bare lengre og lengre... Merka godt at jm syns at dette ikke var noe å komme på føden for. Men det hadde jo vært helt annerledes hjemme!!!! Hun undersøkte meg til slutt, jeg hadde 3cm men det var så "høyt oppe" at dette kom til å ta laaang tid som hun sa. Vi fikk valget mellom fødestue og å reise hjem og siden vi ikke bor så langt borte valgte vi å dra hjem.

Installerte oss på stua med varmeflaske og jeg spiste de panodilene jeg hadde fått utlevert av jm. Klokka var rundt 4-5 så vi kunne liksågodt sove litt. Og riene dabbet av. Plutselig varte de bare i 30 sekunder og var 8 min fra, og uregelmessige. Innen klokka 10 var de så og si borte! What?? Forbanna som f gikk jeg å la meg i senga og sov til nærmere 12. Kom på at jeg hadde ordinær svskapskontroll kvart over 12 og tenkte at den kunne jeg jo like gjerne møte opp på, for fødsel var i alle fall IKKE på gang tydeligvis. Legen sjekket og alt var normalt (litt blod i urin men det hang sammen med tøyingen jm hadde foretatt da jeg var der inne). Han gadd ikke sette opp ny avtale neste uke "for du føder jo innen et par dager uansett - i verste fall kan du bare ringe inn på morran neste onsdag så tar vi en sjekk". Blæh - tipper han kommer til å måtte svelge en kamel neste onsdag...

Så her vet jo "hele verden" at fødsel var på gang i går; for det første svigermor som måtte være barnevakt (og hun har huset fullt av slektninger som seff merket at hun "snek" seg ut midt på natta), deretter hele barnehagen som så at gubben leverte og ikke meg (han leverer "aldri"), og mamma (kan jo ikke la svigermor vite hvor vi er men ikke mamma). Aaaargh!! Har bare lyst å grave meg ned jeg nå. Her skjer det jo mindre enn ingenting - har jo knapt kynnere lenger!

Kan det være innbilt svangerskap? Har jeg bare spist for mange Freia Påskeegg i lilla eggekartong?

*muggen*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ja, sånn kan det gå. Tviler på det er innbilt svangerskap, he, he. En vakker dag kommer babyen din, og alt er glemt. Mager trøst nå, vet det, er akkurat like utålmodig sjøl, godt å lufte ut frustrasjonen her av og til. Ønsker deg masse lykke til, og håper nurket kommer ut snart.

Skrevet

Hehe...skjønner frustrasjonen din. Så dårlig gjort da,å starte så bra for så å dabbe av?! Men du får trøste deg med dine 3 cm, du var jo faktisk igang. Ungen er bare litt vinglepetter! =)

Jeg lurer også på om det kanskje kan være innbilt svangerskap, eller kanskje bare elefantsvangerskap. Selv om jeg bare er 1 dag over termin, så er jeg jammen utålmodig nok, ihvertfall.

Har ikke hatt falske alarmer denne gang, men har fått forhåpninger opptil flere ganger. Kynnere som varer i timesvis, kommer regelmessig, og jeg går bare og venter på at de skal ta seg opp, gå over til rier. No luck, så langt. Skulle nesten ønske at jeg fikk noen falske alarmer, så skjer det noe ihvertfall. Her er det så fritt for fødselstegn som overhodet mulig, og det er DØDSKJEDELIG!

Skrevet

å som jeg kjenner meg igjen. har ropt ulv så mange ganger nå at jeg blir brydd. hehe... og vet veldig godt hva du mener m at du har rier som igjen forsvinner.. og innbilt svangerskap? jepp helt sikker på at jeg har det å jeg.. så kunne egentlig skrivd dette selv..men jeg har ikke hatt tre cm åpning.. bare vondter som ikke gjør noe annet enn å gjøre vondt!!

Skrevet

Kjedelig ja, der sa du det. Hadde jeg bare hatt litt kynnere, liksom, men de har jo forsvunnet som dugg for solen de også. Var jo en megadørstokk å klatre over for å få levert snupp i bhg i morges. Traff heldigvis ikke på noen andre mødre som har begynt å lure på når ting skjer, men måtte jo forklare for de ansatte. Uæsj. Sovet hele dagen i dag, er fortsatt trøtt og har bare lyst å sove frem til fødselen er i gang - på skikkelig. Ikke treffe noen, ikke snakke med noen, ikke levere i bhg, ikke måtte tenke på middag, ikke dusje før jeg har rier, ikke noenting!! Hvor er FastForward-knappen? Husker nå veldig godt hvordan tiden på slutten var sist, ifht at jeg hadde 2 falske alarmer. Bare at ting var så mye mindre komplisert den gangen siden vi ikke hadde barn fra før og trengte barnevakt. Da var det jo ingen som visste om noe og man slapp å forklare noe som helst.

Elefantsvangerskap ja - jeg ser i alle fall ut som en ;oD

Skrevet

ja det er kjedelig når sånt skjer. husker godt når eg fikk min førge barn.. da var vi 3 stykker fra samme plass som drog inn på sykehuset nen natten men bare eg fikk.. så eg syntest synn på de som bare gikk der å ingen ting skjedde..

men du får forlange litt "forplikta sex " igjen da. for å få fortgang på sakene..

lykke til videre..

Skrevet

3cm ja. Sist var 3cm godt nok for å bli skrevet inn på fødestua, men som 2. gangs kunne jeg iflg jm "ha gått med det leenge". Men hun måtte jo noe så inni hampen langt inn for å finne de 3cm da (au) at moden er vel egentlig et fremmedord for kroppen min likevel. Og med 4 år siden forrige fødsel så har den vel glemt hva den skal gjøre uansett, til tross for at jeg ivrig minner den på det, hehe...

Og brydd; jeg er så brydd/flau at jeg ikke aner hvor jeg skal gjøre av meg (litt av grunnen til ønske om å gå i dvale til ting er over). Jeg er 2. gangs og skal liksom vite hva jeg holder på med. Det er jo bare tull... Jeg visste hva jeg holdt på med jeg (natt til i går altså), men kroppen bare tuller med meg. Slutter å ha regelmessige rier med en gang ctg'n kommer på - hva er det? Sjenert kropp med prestasjonsangst? Har mest lyst å grine men velger å le. En sånn skikkelig ironisk/sarkastisk latter ;oD

Skrevet

Forplikta ja. hadde det nå en gang vært _litt_ godt så hadde jeg ikke vært i tvil. Men det er jo så dyrisk ubehagelig med diger mage, bekken på avveie osv. Nestne vurdert å be ham "levere" i en kopp for så å sprøyte det inn etterpå - haha. Men det skjer ikke det altså (mangler sprøyte - haha) ;oD

Skrevet

Skjer det noe mer hos deg eller?

Her er det også helt stopp på kynneraktivitet. Ingen nedpress heller. Masse liv i magen, skulle tro h*n har bestemt seg for å bli der inne for godt!

Jeg har også gått mer eller mindre i hi. Kjenner så godt igjen det du sier om å sove til fødselen er igang...! Jeg vil ingenting; ikke på besøk, ikke handle, ikke følge ungene noe sted. Vil helst ikke på kontroll heller, men det er jeg nok pent nødt til... Heldigvis er det "lenge" til neste kontroll (en uke), så jeg har et liiite håp om at jeg slipper den kontrollen. Begynner å bli pinlig å komme til jm, bli rota oppi og få beskjed om at ingenting har skjedd. Og stakkars jm ser like oppgitt ut som jeg føler meg, når hun sier: "disse små, de kommer når de kommer!"

Synes alt er et ork nå, og overalt hvor jeg ferdes får jeg spørsmål om jeg ikke har "tenkt å føde snart". Joda, JEG har tenkt! Men hva pokkern hjelper det når ikke lille krapyl tenker det samme som meg?!

Har funnet ut at for øyeblikket trives jeg best hjemme, NAKEN i senga. Mye lettere å snu seg (kraftig bekkenløsning), og ingenting som strammer. Var det noen som nevnte noe om å se ut som en elefant?!

Skrevet

Skjer? Hva betyr det ordet???

Ikke en dritt er vel svaret. Null nedpress, null kynnere, null nothing. Tenkte plutselig (da jeg nok en gang ikke fikk sove i går kveld/natt) at kanskje grunnen til at baby ligger såpass høyt oppe er at jeg pga bekkentrøbbel ikke har fått utnyttet tyngdekraften noe til nå (sitter/ligger jo bare hele dagen), så jeg stilte meg på kne i senga og lente overkroppen mot hodegavelen mens jeg svaia hoftene frem og tilbake. Men det var jo seff like håpløst som å si "kom ut lille venn" til babyen. Denne kroppen min tar hint dårligere enn mannen min ;oD

Faktisk vurdert å ringe frisøren i dag, bare på trass siden det er termindato, håret er fælt og jeg har i alle fall ikke noen fødsel på gang før om minst 9mnd til tror jeg.

Og ang pinlig; skal tro hvem av oss som syns det er mest pinlig av meg og legen når jeg sannsynligvis må ringe på onsdag for å bestille overtidssjekk (han gadd ikke sette opp time da jeg var der for jeg skulle jo føde "straks")...

Skrevet

Da driter jeg i fødsel (men tatt på meg et megabind i tilfelle vannavgang, haha) og har bestilt meg frisørtime i stedet. Så kan jeg i alle fall være fin (mindre stygg) på håret selv om resten ser ut som det har vært gjennom en omvendt tørketrommel (hvis man antar at tørketromler generelt krymper ting).

Skrevet

ha ha ha ha ha!! Jeg har ikke ledd så godt på leeenge! Du skriver så utrolig bra og jeg mener ikke å være slem når jeg ler- men jeg klarer bare ikke å kontrollere meg selv og følelsene mine! (jeg griner jo om 2 minutter, så får bare le når jeg er i humør)

Jeg skjønner jo kjempegodt hvor frustrert du er- men jeg måtte bare le høyt av innlegget ditt :-))))

Håper virkelig at du kommer deg avgårde i løpet av helga og at du får gutten ut.

Jeg er 34+3 og hadde meg en runde m gubben i går kveld- det var ikke behagelig og han påsto at det var dårlig plass til han der inne- han ble dytta ut igjen på en måte.... Jeg håper selvsagt at det betyr at alt på innsida er klart til fødsel, men i følge jm er ikke hodet festa så da er det vel ikke så mye på gang- men håper at om 3-4 uker kommer tuppa ut. Går det an at livmorhalsen krymper og at det blir åpning selv om hodet ikke er festa, mon tro.

Vel- uansett så synes jeg du skal bite tenna sammen og la gubben ta seg til rette (selv om jeg vet alt om bekkensmerter..) Håper du kommer i gang og at du slipper å få flere falske alarmer.... Men husk på at hvis det begyner på igjen må du ikke vente for lenge med å dra- da kan du jo fort ende opp med hjemmefødsel- du har jo tross alt 3 cm åpning!!

Lykke til- og takk for at du ga meg en god latter :-))

Klemmer fra

Skrevet

Hehehe, jeg må bare le! Nesten det samme skjedde med meg på tirsdagen. Fikk ganske så vondt (!!!) i 12-tiden på kvelden, og verre ble det utover natten. Tror jeg slumret litt imellom takene, men når riene sto på, klarte jeg ikke å røre meg. Gubben fikk heller ikke sove, for jeg lå der å ynket meg. I halv 5 tiden sto jeg opp for å ta tiden, og hva skjer da??! Jo, da begynner det å dabbe av, for til slutt å stoppe helt opp.

Dagen før hadde noe av det samme skjedd, men da gikk det raskere over.

Fikk mld av svigers i tidligere i dag, de lurte på om det hadde skjedd noe. De er 70 mil unna på ferie. Fortalte om tirsdagen, men at det hadde vært veldig rolig de to siste dagene. Nå fikk jeg akkurat mld om at de har begynt å kjøre hjem!!! Hehehe... De ville ikke ta noen sjanser... Det var jo ikke meningen å avbryte ferien deres. Nå føler jeg virkelig presset her!!! Kom ut, lille venn...

Skrevet

Håper det skjer noe snart med deg, og at JM og folk er mer forståelsesfulle neste gang du ser dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...