Gå til innhold

PAPPA-PERMISJON


camillla

Anbefalte innlegg

Jeg har valgt å ha permisjon i 44 uker med 100% lønn... MEN, skal barnefaren ha 6 uker av di 44 ukene? altså at jeg har permisjon i 38 uker, og han di 6 neste... eller skal han ha 6 uker ETTER mine 44 uker?

 

er så forvirret nå, i tilfelle jeg har skrevet feil...:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pappaen skal ha 6 av de 44 ukene.. Han kan ta dem når dere vil, bare ikke før 6 uker etter fødselen. Om dere vil utsette permisjonen hans og ta den senere må dere gi beskjed om det før din permisjon er over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du velger 100 % lønn får du utdelt 44 uker permisjon som skal deles med barnefaren. Av disse 44 ukene har du først 9 uker som du MÅ ta og 6 som barnefar kan ta. Dersom han ikke tar disse er de ikke overførbar til mor så da bortfaller de...

De resterende ukene kan deles på dere begge som dere selv ønsker...

 

Det kan finnes unntak, snakk da med Nav. Som regel dersom det ikke gjelder liv og helse skal barnefaren ta disse...

 

Det er heller ikke mulighet for begge å ha 100% perm samtidig.

 

En av dere må være minst i 50 % jobb eller en kan ta ut ferien sin....

 

Håper dette var mer til hjelp =)

 

Nav.no har masse nyttig informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk ska dåkker ha!! va det æ trudde sjøl å, men så va det pluttseli ei som sa at æ skulle ha 44 uke og han 6 i tillegg, så da ble æ litt forvirra:/

 

men da e jo alt greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare skyte inn at de 3 ukene med permisjon før termin også trekkes fra ukene.... Jeg føler meg ihvertfall snytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...