Gå til innhold

Nå er jeg redd vi mister igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av disse sliterne som har holdt på med prøverør i åresvis. Men så var vi så heldig å ble gravid. I dag skulle vi på vår første ultralyd(8 uker+2) og vi var veldig spent! Nei, dette fosteret er alt for lite fikk vi beskjed om.Ser ikke bra ut! Han sjekket ikke hjerte, han konstanterte at det var for lite, det var alt. Kom tilbake om 1 uke!!!

Så nå sitter jeg hjemme og lurer på om det fortsatt er liv der inne, om delingen tok litt lenger tid, så jeg kanskje ikke er så langt på vei.

Det skal sies at jeg var overstimulert denne gangen- 26 egg. ikke alle ble tatt ut- har vi greid det selv? Hele hodet koker av spørsmål, og ingen svar å få. Noen som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.... så rart han ikke sjekket hmm...

Jeg krysser alt jeg har for deg, og håper virkelig du lykkes!!!!!!!

DU FORTJENER DET!!!!!

KLEEEEEM

Skrevet

Ånei! Skjønner så godt at du grubler fælt nå. Dette er ikke lett, og spesielt når dere har jobbet så hardt for å bli gravide i det hele tatt.

Jeg har opplevd akkurat det samme som deg. Var på ul 7+0 og fikk samme beskjed. Fosteret var en uke mindre enn det skulle. Det var fine hjerteslag.... og var ikke sånn at legen måtte sjekke det på noe vis, det var veldig tydelig på skjermen, hele greia pulserte rytmisk liksom.

I vårt tilfelle gikk det dessverre galt, 8+4 hadde jeg ny ultralyd og da var fosteret dødt. Det var tungt, nervene hadde vært veldig frynsete i halvannen uke og jeg håpte så inderlig at det skulle gå bra. Hadde hatt en SA et år tidligere også så det skulle liksom være annerledes denne gangen.

Håper at dere får en helt annen beskjed enn det vi fikk - det KAN ha festet seg senere også, og derfor ikke ha kommet like langt som man tror.

Har du mistet mange ganger før? Tenker på deg!!

Skrevet

Takk for svar, det betyr så mye akkurat nå:)

Jeg mistet forrige gang jeg hadde fryse forsøk. Nå denne gang er det med fersk vare:)

Jeg er utrolig lei og frynsete på nervene, for nå venter jeg på mens og i neste øyeblikk er jeg den sunneste gravide damen du kan tenke deg. Nei, jeg skjønner jeg bare må vente, det er ikke stort annet å gjøre. Men takk skal du/ dere ha for litt info.

Skrevet

Det er helt umenneskelig å gå sånn og ikke vite, så at du er frynsete har jeg ingen problemer med å forstå. Håper virkelig at alt viser seg å være i skjønneste orden.... hold ut de tøffe dagene som best du kan.

Skrevet

Hei

Skjønner godt at du nå er i helspenn! Utrolig at legen ikke brukte lengere tid på deg. Du burde absolutt fått beskjed om hjertet slo, noe det oftest gjør allerede i uke 6-7. Og det er jo derfor en kommer på UL. Har hørt at det vokser i rykk og napp til å begynne med, det er kanskje håp i et hengende snøre for deg nettop nå. Jeg opplevde å bli satt tilbake flere uker i høst, og da gikk det galt. Men da var det veldig rart foster også. Så da skjønte jeg innerst inne at dette ikke kunne gå bra. Hvordan er din magefølelse?? Er jo forferdelilg å gå slik i en uke til. Ønsker virkelig at dette går bra for deg, du fortjener det etter flere års slit!!!!!

Klem

Skrevet

Takk for svar jenter. Rart med det, men magefølelsen er god, tross alt. (klarer ikke å ta det innover meg, er nok nærmere sannhet)

Torsdag er dagen for ny dag for ultralyd....så får vi bare se..

Skrevet

jeg tenker som så at om hjertet ikke hadde slått så hadde de satt i gang tiltak for å få babyen ut. For å forhindre forgiftning hos deg!

utskraping osv...

hadde ikke bekymret meg for det der, for det finnes rutiner på hva man skal gjøre om man ikke finner hjertelyd osv...

Skrevet

Takk for all svar og oppmerksomhet rundt dette med det lille fosteret. Desverre så fant vi et dødt foster i dag uke 10. Nå venter jeg på utskrapning kl 16 i dag.

Endelig blir man gravid, men så skal man pines i nesten 12 uker for å se om man beholder det. Umenneskelige greier vi holder på med jenter- sliten jeg.

Men jeg har tre egg igjen i frysen. Et forsøk igjen!!!

Om tre uker reiser jeg til Brasil, skal gifte meg:) Så noe positivt er et jo oppi alt dette.

Takk for støtten:)

Skrevet

Kjære Gordonsetter. Leste innlegget ditt og ble så lei meg på dine vegne. Denne prøverørskarusellen er en berg og dalbane man av og til blir utrolig svimmel av..! Uff. Tøff dag for deg i dag. Jeg vil få ønske deg lykke til på reisen og med ekteskapet. Det må være godt å ha noe å se frem til - og ikke minst de små som ligger i fryseren. ;)

klem

Skrevet

Så trist Gordonsetter! Det er lange dager og uker med venting ja, men en dag blir det vel verdt det! Regner med du har egg på frys? For min del føler jeg uansett at det er lettere å gå gjennom frys, for da er prosessen litt kortere værtfall.

Synd du fikk så vag og skremmende opplevelse på den første ultralyden - de er nok ikke pedagoger de legene... Han kunne vel værtfall tatt seg tid til å forklare hva han trodde hadde skjedd.

Lykke til med bryllupet! Bra du har noe annet å tenke på nå :)

Skrevet

Så trist å lese Gordonsetter:o(,,,,,,,,,,,det er mange tøffe tak her ja.

I tillegg til at du skulle møte en så utrolig imkompetent lege!!

Godt at du har brylluppet nå se frem til ihvertfall,

noe positivt oppi alt det triste..........

Føler med deg

Trøsteklem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...