GORDONSETTER Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Jeg er en av de sliterne som har holdt på m prøverør noen år. Endelig ble vi gravid, men da vi kom på første ultralyd fikk vi beskjed om at fosteret var alt for lite. Ikke hvor stort det var, eller om det var hjerteslag- ingenting fikk vi vite. Så nå sitter en hjemme å prøver å finne ut ting her på nettet, Noen som har opplevd det samme?
Lillevenn33 Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Jeg synes at de burde gitt deg litt mer informasjon, f.eks. om hjerteslag osv. Min erfaring med et for lite foster er ikke bra, så jeg vet ikke om du vil høre det. Håper at spiren din er frisk og at alt er bra.
VinterSol+2 Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 har dere fått beskjed om å komme til ny ultralyd om ca ti dager? at fosteret er for lite, kan bety at du ikke er så langt på vei som du trodde, eller at fosteret ikke har vokst som det skal. hvor langt på vei er du?
GORDONSETTER Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2009 Din erfaring? Betyr det at du har opplevd å bli gravid, komme til ultralyd å få beskjed om at fosteret er for lite, å så mistet det? Ofte i celledeling på prøverør, tar denne prossessen lengre tid en andre, derfor er fostre mindre i perioden 8 uker og vanskelig for lege å bedømme. Et svar jeg fikk av en lege i dag. Har du også opplevd dette med prøverør og mistet pga str også?
GORDONSETTER Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2009 Hei VinterSol blir tobarnsmor:) Jeg ska tilbake for ny ultralyd om 1 uke. I dag er jeg på uke 8+2 Nei, jeg skjønner nå at jeg fabler litt i mørket, jeg MÅ bare vente. Men det er altså så frustrerende. Håper det er bare et mindre mirakel:)
VinterSol+2 Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 jeg har opplevd det samme som deg. ikke ved prøverør, men at legene ikke fant noe særlig ved første ul. fikk beskjed om å komme tilbake 10 dager senere. da så vi et hjerte som banket, og i dag er hun 20mnd og kan masse ord og er en herlig, bestemt lita frøken. for meg høres det sannsynlig ut, når, som du sier prosessene kan være litt forsinket ved prøverør. forhåpentligvis får du se en liten reke med et blinkende hjerte om en uke! :-D jeg har også født en dysmatur gutt, da også fikk jeg beskjed om at babyen var liten, men han var stadig mindre, til han en dag døde i magen min. han vokste rett og slett ikke nok. men da fikk jeg ikke beskjed om at han var for liten før han var død. da bare flyttet de terminen min. dette er ikke så normalt som den historien jeg nevnte over, -for det er veldig vanlig at embryo rett og slett er for liten/umoden ved første sjekk til at man kan se noe særlig. for å si det på en annen måte; du ER gravid, og det ER et foster der. det er godt nytt. om en uke får du se om baby i magen har vokst som den skal, og hjertet banker. lykke til! fortsett med vitaminer og omega3, prøv å få deg litt hvile og fyll livmoren med kjærlighet, som de sier;)
roffen Skrevet 21. februar 2009 #7 Skrevet 21. februar 2009 Jeg har også prøverør. Var på Ul 4+2 uker etter innsetting av egg. Fosteret var mindre enn forventet, men legen sa at det sansynligvis var fordi egget hadde festet seg sent, noe som også stemte ift HcG verdiene som er tatt. Det kunne også være fordi det var noe galt med egget, men han håpet og trodde ikke det. Vedrørende hjertelyd så sa han at de hadde sluttet å lytte på hjertelyd før uke 12 fordi nyere forskning viste at det ikke var bra. Han mente allikevel at han så noe pulsering. lykke til
roffen Skrevet 21. februar 2009 #8 Skrevet 21. februar 2009 jeg skal tilbake til ny kontroll om to uker
GORDONSETTER Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. februar 2009 Takk alle sammen for svar. Jeg har ennå ikke mistet eller hatt blødning, så jeg er positiv til det motsatte er bevist. Torsdag er ny ultralyd, og jeg er veldig spent!!! Dagene nå går bare til venting, det er jammen en utfordring. Takk igjen, ønsker alle her inne en fortsatt fin kveld:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå