Lovemelikeyoudo Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 og fikk dere intravenøst etterpå? hvordan var formen? jeg mistet ca 0,7 liter. Jeg var IKKE i god form etterpå. Det var jo ikke såååå utrolig mye, men med det+søvnmangel var jeg temmelig shaky
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 400 ml. Var i god form etter fødselen, skjønte ikke hvorfor alle fikk smertestillende, og de tilbød meg det...=P Eneste var at jeg var svimmel og ustø når jeg skulle gå fra fødebenken til sengen og måtte ha hjelp ut på do, men det er jo gjerne naturlig etter å ha vært igjennom en fødsel=) dagen etter var jeg oppe og gikk (fødte på natten) og var i fin form, utenom smerter nedentil og litt etterrier.
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Godt 650 ml med storesøster. Lå på føden i 6 timer eller noe før de trilla meg opp. Kunne ikke sitte oppreist selv. Måtte ikke dusje på føden for kunne jo ikke sitte. Var veldig dårlig form. Fikk flere poser med intravenøst. Ca 200 ml med lillebror. Var bedre i form. Kunne stå selv ikke så lenge etterpå. Dusjet og sånn før jeg ble lagt på et kontor og vente på hotellrom.
Temmelig hemmelig Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Mye, men vet ikke nøyaktig hvor mye. Fikk 8 poser blod, og gud hvet hvor mange poser med annen væske.
Mamma_til_smurfen Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 De sa først at jeg hadde mistet ca. 6 dl, men fant ut i etterkant at det må ha vært over 1l. Fikk blodoverføring dagen etter fødsel (og operasjon...) Klarte heller ikke å sitte oppreist i senga og besvimte da jeg skulle på do første gangen...
winneboo Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 350 ml dvs ganske lite. Fødte rundt midnatt så var kake den natta, men på dagen var det bare vær så god å smile og være glad for da kom hele slekta på besøk. hehe off.. men jeg overlevde..formen var grei, men var veldig sliten. Husker når jeg leste jounalen min dagen etter fødsel så stod det: " fødte et levende pikebarn osv.. syns det var så skremmende å lese, vet ikke hvorfor..men kanskje fordi jeg hele tiden var redd for at barnet mitt ikke skulle overleve. Jauda så sporet vi litt av hehe..
jente,jente, ? Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 1,2 liter förste gang, og 1,8 liter andre gang. Fikk overföring av både blod og annen väske andre gang..
amk1 Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 3 liter ca, fikk i.v væske og blodoverføring, flere poser. Måtte på operasjonsstua for og stoppe blødningene.
tullemoren ♀ + ♀ Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 mista mellom 1,5 og 2 liter....og fikk IKKE blodtilførsel!!! Var ingen som sa det til meg engang...leste det selv i jounalen min tre uker etterpå. Har knasket jerntbl i 6 mnd nå, og begynner så smått og komme til hektene igjen. Blir så forbanna altså...DE KUNNE VEL HA SAGT NOE!!! Jeg var nærmest grønnaktig i ansiktet i flere dager etter fødselen.. Og jeg som ikke kunne fortså hvorfor jeg ikke fikk i gang melkeproduksjonen til tross for at jeg pumpa og pumpa...hadde jo melk før fødselen.. Begynner jo å demre litt når jeg leser gjennom papirene mine nå i ettertid..
amk1 Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 Formen var så, som så, fikk innlagt kateter, så fikk ikke gå på do, eller i dusjen, før nesten 1 døgn etter på, da hadde jeg mast meg til det, var sliten lenge etter på gitt..
tri smi kinisiri Skrevet 19. februar 2009 #11 Skrevet 19. februar 2009 1 l med førstemann.. Hadde 24 timers fødsel også, så var helt utslitt.. Måtte bli trilla i rullestol i et par dager :-/ Fikk ikke blodoverføring... Med andre mann vet jeg ikke, men det var visst helt normalt, og de var VELDIG oppmerksomme på det siden jeg blødde så mye sist... Kortere fødsel og ikke en så utslitt livmor gjorde vel til at det gikk bedre denne gangen. Var i bra form dagen etter fødselen også denne gangen.
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 19. februar 2009 #12 Skrevet 19. februar 2009 0,8ltr første gang, og 1 ltr andre gang. Fikk ikke blodoverføring på noen av dem, men veske intravenøst. Med første mann brukte jeg laaang tid på å komme meg, men tror det skyldes lavt stoffskifte og lav aktivitet under svangerskapet. Med andre mann var jeg pigg som aldri før 2 uker etter fødsel. Regner med at jeg kommer til å miste en del blod denne gangen også (venter nummer tre). Dersom man føler seg svimmel flere dager etter fødsel kan det være en idè å få sjekket blodprosenten. Det er jo bare å ta en kjapp tur innom legen.
Makka Pakka Skrevet 19. februar 2009 #13 Skrevet 19. februar 2009 Ved første fødselen vet jeg ikke (ikke mer enn normalt antar jeg) men ved andre fødsel mistet jeg 1,2-1,5 liter blod. Ble operert for det stoppet ikke å blø og fikk to poser med blodoverføring pluss noe andre greier. Jeg var utslitt etter dette og følte meg ikke OK igjen før 3-4 mnd etter fødselen.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 19. februar 2009 #14 Skrevet 19. februar 2009 Hmmmm jeg har bare født to ganger, men aner ikke hvor mye jeg mistet. Det føltes som 4,5 liter.... Men igjen så vet jeg jo at det ikke stemmer:-DD Hvem er det som målte opp hvor mye dere mistet???
Nattinatta Skrevet 19. februar 2009 #15 Skrevet 19. februar 2009 vet ikke hvor mye, men nok til å få 2 poser med blodoverføring en dag etterpå..
Makka Pakka Skrevet 19. februar 2009 #16 Skrevet 19. februar 2009 De som målte hvor mye blod jeg mistet var jordmor og jordmorstudenten. Etter fødselen begynte jeg å blø kraftig og de samlet opp blodet i kopper og bekken. Mannen min hørte at de telte opp antall bekkener for å se hvor mye blod jeg mistet før jeg ble trillet inn på operasjonssalen. Derfor vet jeg hvor mye blod jeg mistet, ellers ville jeg ikke hatt peiling..
meg & to små vampyrer Skrevet 19. februar 2009 #17 Skrevet 19. februar 2009 Jeg fikk ikke noe blod etterpå, så sikkert ikke så mye. De sa ingenting om det til meg hvertfall:)
På vei igjen <3 Skrevet 19. februar 2009 #18 Skrevet 19. februar 2009 Ingen aning med eldste og yngste, men nr 2 mistet jeg ca 2 liter. Var hvit som et laken, men klarte meg helt fint. Fikke ikke blodoverføring eller noe. Blodprosenten var visst nede i 6 dagen før jeg reiste ut. De ville egentlig ha meg noen dager lengre, men jeg gren meg ut fra sykehuset. Takler ikke sånt..
Gjest Skrevet 19. februar 2009 #19 Skrevet 19. februar 2009 300 ml, og var i knasende god form etterpå. Skjønte ikke egentlig hvorfor de trillet meg fra fødestua til rommet, og gikk i dusjen så fort jeg fikk lov (ca 3 timer etter at snuppa kom til). Gikk til barselhotellet en time senere Selvsagt litt shaky og sliten, men formen var overraskende bra ...og det på tross av at jordmor sa at hun ville passe litt ekstra på meg - for rødhårede har en tendens til å blø mer visstnok.
ormeynglet Skrevet 19. februar 2009 #20 Skrevet 19. februar 2009 1. gang: 1.5 l. Visste ikke om det før en lege kommenterte det etter fødsel nr. 2. Keisersnitt 2. gang: Lang fødsel, vakum og operasjon etterpå. Blødde 2.5 l. Idiotiske meg nektet å få blodoverføring, men fikk flytende jern intravenøst. Syns det gikk greit men tok ei stund før jeg var mitt gode, gamle meg igjen. 3. gang: Vanlig, ukomplisert fødsel. 300 ml. Formen etterpå kan ikke sammenlignes med de to andre gangene. Skjønte endelig hva de andre snakket om når de sa at formen kom så fort tilbake etter fødsel:) Satser på at 4. gang blir en reprise på siste fødsel ang. blodtap. Legen på sykehuset sa at jeg er en "sånn" som lett blør mye. Vil gjerne bevise ham feil!
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 19. februar 2009 #21 Skrevet 19. februar 2009 700ml Ingen som sa noe om det var mye/lite/normalt - jeg bare så det på den infoen jeg fikk om fødselen..
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 19. februar 2009 #22 Skrevet 19. februar 2009 Aner ikke, men det kan ikke være mye,,, dusjet rett etter at de var ferdige med å sy,, 1 gangen dusjet jeg før jeg egentlig fikk lov men pytt d gikk da bra det å... å d var deilig ja... 2 gangen ca1- 1,5 timer etter fødsel tipper jeg, hadde ingen form for bedøvelse noen av gangene... :-)
lillemor og lillebror Skrevet 19. februar 2009 #23 Skrevet 19. februar 2009 Fikk aldri svar på hvor mye jeg mistet, men var en del. Jeg fikk ikke med meg noe for jeg var i en annen verden etter en ganske lang fødsel. Men samboer fikk med seg at de visket og så litt bekymret ut der de prøvde å stoppe blødningen. Fikk i alle fall blodoverføring dagen etter.
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 19. februar 2009 #24 Skrevet 19. februar 2009 første gang var KS, men andre gang fødte jeg "vanlig" og da mistet jeg nesten 1 l. blod. Var ganske svimmel etterpå ja...Måtte si ifra når jeg skulle på do, så noen kunne følge meg, og måtte også si i fra når babyen trengte å skiftes på. Tok flytende jern en god stund etterpå.
Gjest Nydelige Christina&Nathalie Skrevet 19. februar 2009 #25 Skrevet 19. februar 2009 Jeg mistet bare 200 ml blod og det var visst lite i følge de på sykehuset.. Jeg var i kjempeform etter fødselen!:=) Måtte egentlig ligge i fødesenga i 2timer etter en fødsel, men jeg snek meg i dusjen etter 45 min hehe.. Jordmoren min var ganske sjokket over hvor pigg jeg var:) Mistet bare 200 ml blod første gang også, fant papirene mine her..det skal stå i fødselpapirene for dem som lurer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå