Mathiasjuli07-Ida Iselinmars09 Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 er han veldig engasjert og skal ta på magen og kose og klemme hele tiden eller er det ikke noe av sånt i det hele tatt... untatt hvis du spør? og føler at du maser om det?
Vil Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Pappa'n her i huset er skjønn! Han er nesten mer klar for dette enn meg, som fremdeles føler det hele er veldig abstrakt. Jeg har vært glad for at et svangerskap tar 9 måneder, slik at jeg kan venne meg til min nye situasjon. Mens jeg tror han hadde vært klar fra dag 1. Han går og smiler hele dagen, stryker på magen hver dag, synger for den rett som det er, og snakker om hvordan han gleder seg.
Underveis --> Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Nei, pappa'n er ikke så kosete med magen. Den er på en måte meg ;-) Han liker å høre om at Junior ligger slik eller sånn, eller at han plager meg stadig med hikking og at han strekker seg og at jeg synes det er ubehagelig. Og han leser i gravideboken sin hver uke ;-) Jeg har ikke noe behov for at han tar på magen til stadighet. Han ligger inntil meg om kveldene og da klemmer han litt for å kjenne en fot eller noe, men gjerne ikke mer enn det. Venter nok på at han skal komme ut! Jeg klemmer derimot veldig mye for å kjenne etter hvordan han ligger. Faktisk så mye at pappaen syntes synd på stakkars Junior og mente jeg måtte slutte *hihi* "Blir født med blåmerker jo!" Tviler ikke et sekund på at pappa kommer til å bli hodestups forelsket i Junior så fort han legger øynene på ham. Det gleder jeg meg veldig til å se :-)
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 hehe.. min mann har vel knapt rørt magen etter at eg blei gravid.. for er det bevegelse der inne å han vil kjenne så slutter barnet med ein gang.. å slik har det vert allegangene eg har vert gravid.... så det er ikke meininga at han skal få kjenne detta virker det som.. men så har han tatt igjenn etter at de er fødd da
Smock Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Her i huset viser den kommende pappan absolutt interesse for lille klumpen i magen. I løpet av dagen blir det ikke så mye "fysisk", men han spør alltid hvordan det går når han kommer hjem og legger gjerne hånda på magen innimellom. På kvelden ligger han alltid og kjenner og "dulter" på magen når vi ligger på sofaen eller sengen. Han synes det er fascinerende når det er full rulle og masse aktivitet, og det virker som han synes det er fantastisk gøy å få respons fra den lille der inne..Han dulter i magen og babyen sparker tilbake. Det skal sies at hans interesse for magen har økt gradvis ettersom det har blitt mer aktivitet da. I starten (og spesielt før UL) tror jeg det var vanskelig for han å forstå at det virkelig var noe der inne Det er derimot ingen av oss som driver og synger og prater veldig til magen...synes det blir litt merkelig og det ender som regel med at vi får oss en latterkule begge to dersom en av oss begynner å synge. Skal sies at ingen av oss er så veldig musikalske av oss da! Sambo er fantastisk flink på mange måter da...både med husarbeid og ved å vise interesse og forståelse for meg og graviditeten. Har absolutt ingenting å klage over Blir spennende å se hvordan det blir når babyen kommer ut!
ninsoer Skrevet 20. februar 2009 #7 Skrevet 20. februar 2009 hær er alt som før.. men så er d veldig kort tid siden forje å da va han mye mer engasjert og ville kjenne heletiden. men denne gangen er d nok jeg som tar hånden hans og legger den på slik at han får kjenne.. hvis jeg sier "nå sparker den voldsomt" å han legger handa der slutter den me en gang.. så han er nok lei av å kjenne at ingen ting skjer.. alt er egentlig som før nesten som om han ikke ha lagt merke til at magene er der.. om han gleder seg vet jeg ikke.. merker ikke noe forskjell på han.. ved forje var han som ei sol å strålte hele dagen lang. gledet seg og syns d va ekstremt stort å være på UL og slikt..
Mathiasjuli07-Ida Iselinmars09 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2009 litt sånn er det her også ninsoer.... godt det ikke bare her liksom...
MrsV Skrevet 20. februar 2009 #9 Skrevet 20. februar 2009 Pappaen var mer nyskjerrig, ivrig og kosete med magen når jeg var gravid med første mann. Nå har han liksom opplevd alt før, men han kommer jo krypende under dyna for å kjenne på lillemor som sparker, stryker på magen og snakker til henne. Synes egentlig det er akkuart passelig oppmerksomhet denne gang Forrige gang ble det kanskje litt mye
Mia29 Skrevet 20. februar 2009 #10 Skrevet 20. februar 2009 Her er det en engasjert og deltakende pappa i huset. Innimellom er han vel litt snurt for at han ikke kan være gravid selv. (Jeg har nemlig påpekt at det er vi som venter barn, men det er jeg som er gravid.) Etter en kveld hvor jeg hadde vært borte og han hadde sittet og lest konkluderte han svært fornøyd når jeg kom hjem at han trodde vi kom til å klare oss uten særlig mye smertestillende. Som om han bestemmer det. Men litt søtt også da. Han mener det bare godt. Mulig han frykter at jeg skal klemme han alt for hardt i hånda eller noe, men nå har konkludert med at han skal tåle det ;o)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 20. februar 2009 #11 Skrevet 20. februar 2009 Han har kanskje strøket på magen og snakket til babyen der inne 10ganger.. Ellers er det bare meg han klår på Neida jeg vet han bryr seg og er en god far, så får det bare være med at han føler seg litt "tåpelig" av å ta på/snakke til magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå