Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Hvordan er det, kan man via en blodprøve indikere om man kan ha kreft et eller annet sted i kroppen? Eller må man oppdage det på en annen måte? Er redd for kreft i magen..Diffuse smerter, spes etter jeg fjernet galleblæren, mye diare.Kan jeg spørre legen om en blodprøve.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Blodkreft (laukemi) kan oppdages vha en blodprøve, men man kan ikke ta en blodprøve og oppdage f.eks. tykktarmskreft. Til det må man inn og ta prøver av kuler og området man er bekymret for. Man kan få mistanke til kuler og forandringer ved hjelp av ultralyd. Da ser man forandringer om de er store nok.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Man kan få misstanker igjennom blodprøver ja, men man må undersøke nærmere om hvor kreften ligger. Har du misstanke kontakter du lege med en gang. Megekreft sprer seg raskt, så er dumt å utsette seg for det. Har du andre symptomer da? Nattesvette? vektnedgang? Slapp/trett? Anbefaler deg nettsiden kreft.no Masse nyttig konkret info der.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Selvfølgelig gir blodprøve svar på om du har kreft. De inneholder noen stoffer som gir utslag, og senkningen er som regel veldig høy. Samt en har kaldsvette om netter og på dagene, du er slapp, vektreduksjon ja, kvalme, ømme lymfer osv. Dette har jo halve norges befolkning. Så en blodprøve er det beste.
solei Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 IKKE ALLE typer kreft viser på en enkel blodprøve. En veninne har hjernesvulst og det viste ikke på noen prøver..hun falt om. Min svigerfar hadde bare 50 i senkning som er lavt...med tanke på kreft. Da hadde han kreft tre steder...ble oppdaget ved mr. Så kreft er ikke alltid så enkelt å oppdage!
Gjest Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 hallo dem kan ta en utvidet blodprøve,og celledeling å se,jeg gjorde det på Volvat. Hadde hatt mage smerter i over 2 år,og ba om CT ,dem fant ingenting.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 Nei! Mange typer kreft som ikke kan oppdages via blodprøve. Man kan bruke blodprøve som en indikator på noen krefttyper, men man må søm regel ha andre prøver i tillegg. Ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå