Gå til innhold

Litt fødselspørsmål :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men 77 dager igjen merker jeg at jeg begynner å forberede meg kraftig på fødselen. Er ikke så redd egentlig, har vært flink og spurt alle jeg kjenner om deres fødsel osv. Og når så mange som har født velger å få flere barn tenker jeg at det kan jo ikke være så ille! :-)

Eneste jeg er litt redd for er at ungen skal sitte fast. Eller at noe skal skje med han under fødselen. Men det skjer så og si aldri ikke sant??

Hvor ofte sjekker de hjertelyden til baby under fødsel?

De som mister mye blod, hva er grunnen til det?

Håper noen kan svare :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare født en gang og mistet mye blod pga revning innvendig pga tang, og de hadde kontroll på hjertelyden hele tiden mens jeg lå inne på fødestua..

Alle fødsler er forskjellig så det er jo litt dumt å grue seg når man ikke aner hvordan det blir... :)

Skrevet

Jeg har å bare født engang, og jeg blødde pga morkaka satt fast.

Og hjerte målte de hele tiden enten med magebånd eller sonde på babiens hode:)

Det går nok så greit att, lykke til:)

Skrevet

De følger med hjertelyden til babyen hele tiden. Og skulle de mot all formodning ikke gjøre det så er det bare å si i fra at du ikke klarer å gjøre dette uten at du vet at babyen har det bra, så fikser de vel det! Jeg mistet ikke mye blod som jeg vet så det kan jeg ikke svare på... Mistet selvsagt endel blod under fødselen, og fikk ikke lov til å reise meg etter fødselen for de mente jeg ble å gå rett i bakken. Men jeg følte meg helt fin... til jeg skulle prøve å reise meg....

Skrevet

Min unge satte seg fast med skulderen i skambeinet mitt. De måtte lirke en del for å få ham ut. Det kan skje hvem som helst, og beror på vinkelen i det hodet er ute og om barnet er stort. Det med at de setter seg fast skjer med cirka 10% av ungene, fikk jeg høre etterpå.

Hvis du er så bekymret bør du snakke med en jordmor på sykehuset der du skal føde. Av erfaring vil jeg si at det er bedre å være forberedt på at noe kan gå galt, enn å tro at det aldri skjer. Jeg tenkte slik, og fikk et kjempesjokk da han satte seg fast og jordmødrene begynte å bli urolige fordi de ikke fikk løst han ut.

Etter fem minutter på intensiven var gutten helt fin igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...