Gjest Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Ser det er mange her som pleier å ha hjemmelaget lasagne med masse grønnsaker etc. Noen som vil dele oppskrift? =) Ble sugen på det. Gjerne med hvilke plater / ost dere velger også !
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 jeg bare slumser, jeg.... rød saus *karbonadedeig *økologiske boksetomater *løk *kjøttbuljong *paprika *gulrot *oregano *salt og pepper hvit saus *løk *gjevning (mel/melk) *melk *kjøttbuljong *oregano *salt ost og plater, tar det jeg har
Gjest amandine Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 tomatsaus: 3 bx hermetiske tomater løk hvitløk gulrot litt selleri tomatpuré en buljongterning salt,sukker,pepper, timian,oregano,rosmarin, merian,basilikum, gjerne litt sennep hvit saus, standard béchamel med litt ost i, det man måtte ha. Bruker karbonadedeig til tomatsausen hvis vi vil ha kjøtt i, og stort sett plater fra Barilla, ser jeg i skapet...
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Tomatsaus: Kjøttdeig, karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig (smaker liten forskjell) m salt pepper Hermetiske tomater løk evnt. purre hvitløk squash (supergodt) grønn paprika (blir sikkert det samme med rød el gul, men de røde blir pella ut av småjentene her i hus;)) tomatpure eller ketchup kjøttbuljong, eller grønnsaksbuljong litt meljevning om det blir tynt. Om jeg gjør det helt enkelt bruker jeg det samme men tar en dolmio saus el liknende i stedet for tomat/buljong Saus: Hvit saus med ost (det jeg har), litt buljong + salt... smak til. Lager den litt tjukk Pleier å bruker barilla lasagneplater, men har testet ut coop extra, smaker ikke så stor forskjell jeg da. Bruker litt forskjellig ost, godt med mozzarella og eller parmesan:) Har laget lasagne i dag jeg som jeg varmer opp igjen til middag etterpå Smart tips er å lage dobbel porsjon når du først er i gang, frys en så har du middag en annen dag og. Serverer med brød/baguett/foccacia og salat
-MtG- Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Hvit saus i lasagne? Det har jeg aldri hørt om. Hvordan gjørdere det med lagene og sånn?
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Har du ikke det? er nok mange måter å lage den på, men det er godt med ostesaus i da:) jeg tar kjøttsaus, ostesaus, plater... blir somregel 3 lag...ost på toppen, river altså
-MtG- Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 Har aldri laget hjemmelaget jeg da, men i toro sin såer det ikke hvit saus:D
Gjest Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 I Toro sin er kjøtt-/ostesausen i ett Altså blandet sammen.
Gjest amandine Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 Har kjøttsaus i bunnen, så pasta, hvit saus pasta kjøttsaus pasta osv, da blir den høy og fin! Og hvis du lager den klar og avkjøler kan du skjære i fiiiine biter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå