Gå til innhold

Herrejemini !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok sist hcg-prøve på tirsdag. Ahus får alltid svarene 2 timer etter prøvetakning, legesenteret mitt pleier å bruke 2 dager, men neida, nå har de brukt 3 dager og er enda ikke ferdig ! Fadern...jævlig å gå å vente slik, hadde håpet på et svar som beroliget meg foran ultralyden i morgen, men neida :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk beskjed på blodbanken da jeg tok hcg at de måtte teste for hcg innen 48b timer på en slik prøve.. så da skal jo svaret ære klart ihvertfall??

lykke til:)

Skrevet

Ja det der stusser jeg også på....

Skrevet

De tok jo blodet mitt tir morning kl 9...

Skrevet

Mika, du må prøve å se framover vennen... Ikke engste deg ihjel. Jeg deler skoene dine og engster meg,siden jeg har mistet før,- men spiren din har så myyye bedre at du slapper av :) Du har hatt veldig lav hcg hele veien sant? Men stigningen har vært jevn og riktig likevel. Det er jo mange som har det slik... Jeg har bare målt hcgen en gang i fjor, heldigvis. Jeg hadde nok fått panikk jeg også av å vente på resultater hele tiden...

Det blir siste testen din foreløpig nå,blir det ikke?

I morgen får du se nurket... Og forhåpentligvis siste resultater av hcg... Og alt kommer til å stemme og du må prøve å puste roligere...

Jeg vet det er lettere sagt enn gjort,men tenk når du får spiren din og du har vært nervøs hele tiden, spiren kommer jo til å være hyper hele døgnet ;) Dere har mye bedre av å puste rolig og roe pulsen.

Dette er selvsagt ikke ment som bittelitt kritikk engang... Jeg er bare bekymret for deg. Jeg kjenner meg så altfor godt igjen i panikken man kan få...

*Klappe på*

Skrevet

Hei kjære uglemamma, jeg tar det først og fremst overHODET ikke som kritikk, blir heller glad for at du bryr deg så !

Når det er sagt så blir jeg bare så utrolig stresset av å vente på resultater, og det er jo ekstra fælt når man faktisk da vet at blodet skal måles innen 48 timer og det nå har gått lengre ? Legekontoret hadde ringt sykehuset og etterlyst hcg'et, og de hadde svart med at det ikke var klart enda. Det går jo bare ikke an om det er slik at det må være målt innen 48 timer ?!

Og ja dette blir den siste hcg-prøven min før ultralyd i morgen, det kan jo hende at jeg tar en ny i morgen hos Ahus dersom vi ikke ser hjertet slå, noe vi antagelig ikke gjør da det rett og slett er for tidlig. Har undersøkt her inne og de færreste har sett hjertet så tidlig som jeg er nå. Er i dag 5+5 / 5+6 ca.

Jeg ligger lavere ja, og så jo nå at Linnea hadde 51 000 da hun var like langt som meg, det er jo umulig å ikke bli stressa huff, men du skal vite at jeg er myyyye roligere nå enn for en uke siden feks. Da gråt jeg og var helt fra meg, nå er jeg ganske så rolig. Får høy puls noen ganger, men ikke tårer mer, har ikke mere tårer igjen rett og slett.

Og igjen, ikke tro jeg tar det som kritikk i det hele tatt ! Føler tvert i mot at du er utrolig go' som tenker på meg og beroliger meg, så tuusen tusen takk for det !

Jeg lurer på hva de da i det hele tatt kan se i morgen på ultralyd, gleder meg til å være ferdig med det i grunn.

Takk for påklappningen :) hehe

Skrevet

Joda,så lenge det går bra med deg etter forholdene så skal jeg prøve å slutte å hønemødre meg ;P

Du må selvsagt holde oss oppdatert på hva dere finner ut i morgen, og håper jo at de ikke trenger å måle deg mer,siden det virker så inderlig frustrerende å vente på resultater hele tiden....

Jeg prøver å få meg fra å bestille tidlig UL for tiden. Jeg har hatt det hver gang og har nå mistet 3 ganger... Jeg vil jo så gjerne bli beroliget,men vet at nervøsiteten før disse ULene tærer nesten mer på meg en usikkerheten min... Og om jeg skal ha meg UL,så tror jeg at jeg skal vente til rundt uke 8 ihvertfall. Da ser de hjerteaktivitet om der er....

Tvitvi for oss begge,vennen. :)

Skrevet

Slik som du har det nå, sånn hadde jeg det sist gang jeg var gravid. Jeg stressa som en guuud, drev nesten telefon terror med både jordmoren min, volvat og fastlegen min.. Jeg ble så sliten og utmattet av å holde på jeg, og det så legen min, så jeg fikk ikke lov å måle hcg noe mer.

Som du vet, mistet jo jeg, men det er på en måte uvesentlig. Jeg hadde jo vært like krakilsk om jeg ikke hadde mistet, hehe..

Så jeg føler veldig med deg i følelsene dine, og redselen du har nå, men kjære jenta, du gjør ting bare vondt verre for deg selv..

Jeg var på etterkontroll hos legen min et par uker etter jeg mistet, og da sa jeg til henne at neste gang så vet jeg ikke om hodet mitt orker så mange bekymringer, og det var hun helt enig i, så derfor ble vi enige om at det ikke skulle måles noe hcg, og jeg fikk ikke lov å bekymre meg.

Faktisk har det gått ganske greit denne gangen, og det tror jeg skyldes at jeg ikke har målt noe hcg. Har vært på en UL for å få bekreftet hvor langt jeg var på vei, og etter det har jeg nesten ikke vært redd. Ble litt redd her om dagen, pga magesmerter, men de forsvant, og har ikke kommet tilbake.

Denne gangen koser jeg meg faktisk litt med å være gravid, jeg slapper av og prøver å "glemme" det litt, sånn at tiden skal gå fortere, hehe...

Håper så inderlig at du får se noe på UL i morgen, slik at også du kan lene deg bakover, senke skuldrene dine og bare NYTE det å være gravid :):) For jeg vet så godt hvor vondt det er å være redd og bekymret hele tiden..

Klemmer til deg..

Skrevet

Tusen takk dere, men jeg har roet meg betraktelig og jeg har ikke ringt jordmor eller volvat eller noe. Jeg forholder meg til fastlegen og Ahus. To forskjellige ting, altså jeg må forholde meg til begge. Dette med hcg var det fastlegen min som ville iom at jeg fikk negativ gr.test hos de og mine hjemme var positive.

Kunne helt klart ønsket at jeg ALDRI hadde måttet oppleve det der, men nå er det gjort og det er supernervete å gå å vente på resultatene. Jævlig enkelt og greit. Ultralyden i morgen blir jo antagelig "bortkastet", da man ikke kan se noe så tidlig alikevel. MEN som legen sa så kan det hende vi uansett ser progresjon av noen form.

Det gikk faktisk opp for meg i disse siste dagene at jeg faktisk ikke et eneste sekund har gledet meg over graviditeten. Jeg har ikke tillatt meg og se for meg selv med en baby, stor mage eller noe enda. Det er akkurat som om kroppen er helt sperret for "gla'tanker" for å beskytte seg selv.

Jeg spiser og jeg slapper av, i dag fikk jeg sove fra kl 10-12:15, det var kjempegodt. Jeg gleder meg bare til å være ferdig med ultralyden. For jeg er sliten nå, og klarer jo ikke skille trøttheten fra utmattelse eller graviditet.

Sender dere en varm og god klem som takk, betyr mye !

Skrevet

Uff, noe skal det være??

Vet du om du får noe svar i løpet av dagen da?

Skjønner veldig godt at du føler deg stressa av å ikke vite, å kunne få den ENDELIGE bekreftelsen på at du faktisk er gravid...

Men jeg sier som jeg alltid har gjort til deg; jeg har tro på at du har en liten spire og at den har det bra..Gleder meg til du har vært på ultralyd og fått sett det med dine egne øyne!! :)

HOLD UT!!!!

Kjempeklem :)

Skrevet

Hei du :) Koselig !

Nei jeg får ikke svar før i morgen, noe som jeg synes er rart med tanke på det med 48 timer....vel...

Ja, men altså, om de i morgen ikke kan se noe hjerte, kan de da uansett bekrefte en graviditet ? Hører noen her si at man ikke kan se noe foster før hjertet slår ? Vet du noe om det ?

Gleder meg til å komme inn her og fortelle der, dvs. gru/gleder meg, men blir godt å ha vært på ultralyden iallefall !

Tusen takk og enda større klem tilbake <3

Skrevet

Jeg vet dessverre veldig lite om UL tidlig i svangersskapet, men er det ikke sånn at selv om hjertet ikke har begynt å slå så kan de hvertfall se fosterannlegget?

Håper andre som ser innlegget ditt, og som vet med sikkerhet, kan gi deg et mye bedre svar enn meg... :)

Jeg krysser alt jeg har (selv om det egentlig ikke er nødvendig) og GLEDER meg som en unge til å høre fra deg etter UL i morgen...

Skrevet

Så søt du er...Eier ikke ord jeg... <3<3<3

Vesla skal ha karneval i barnehagen i morgen, så blir litt av en morgen kan man si, rush rush rush ! Må være på sykehuset 08:30.

Skrevet

Haha, søt...du er virkelig festlig... ;)

Min kar har karneval i barnehagen idag, er visst noe som går..hehe..

<3 <3 <3

Skrevet

Haha da er jeg isåfall festlig og du søt :P

Ja det er et virus, florerer rundt om i verden faktisk ! Noen steder er det verre, som feks brasil har jeg hørt ! :P

Skrevet

Tihi... :)

Litt greit at det begrenser seg til et såpass ufarlig virus da...hehe...

Skrevet

De ser helt sikkert fosteranlegget nå. Ser de ikke hjertet, så får du tilbud om ny time om en uke eller kanskje to.

Tror jeg i alle fall.

Krysser fortsatt fingrene for deg!

(og følger med selv om jeg ikke skriver noe svar så ofte, har så lite erfaring selv og lite peil på hva som skjer så tidlig i svangerskapet..)

:-)

Skrevet

hei!

HAr ikke så god peiling jeg heller men jeg er 6 uker på tirsdag, da skal jeg på ul pga blødning. Legen sa til meg at da vil vi se hjerteaksjon dersom det er et levedyktig foster. Er klar over at dette ikke stemmer helt med det som skrives her inne, men er den beskjeden jeg har fått.

Forrige svangerskap så vi tydelig hjerteaksjon i uke 5 + noen dager (blødning da også, sukk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...