*Darkspotted* Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Jeg tror jeg vil prøve det. Må det være jordmor som gjør det eller kan det være vanlig lege?
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Kommer jo ann på om jordmor/lege er villige til å gjøre det! Har fått det gjort på sykehuset, men ingen har villet gjøre det før uke 38
Underveis --> Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 De løsner noe av hinnene rundt åpningen til livmora (slik jeg har forstått det). Dette kan sette i gang fødsel. Men mitt spørsmål er da følgende: Kan det kun gjøres om man er moden fra før? Skal til jordmor selv på tirsdag og er da 36+6. Er det for tidlig (med tanke på at det faktisk da er hele 3 uker til termin) eller kommer det helt an på modning? Utålmodig? OVERHODE ikke :-P
21.februar09 Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Vanligvis gjør de ikke det før etter termin eller om man har hatt plager som tilsier at fødselen kan komme litt før termin. Jeg har hatt økende blodtrykk, hodepine og oppkast de siste 2 ukene. Ble strippet på tirsdag av en gynokolog på a-hus. Lege el jordmor gjør det ikke før etter termin. Jeg er moden og har 2 cm åpning, men det visste jo ikke legen før hun undersøkte, så tror ikke man trenger være moden, men tror kanskje det gjør mindre vondt når man er moden og livmorhalsen er myk. Ubehagelig er det hvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå