Gå til innhold

Tips til smokkeslutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg endelig bestemt meg for at jenta mi skal slutte med smokk.

Hun er snart 5, og har den kun om natta, men hun sutter jo som besatt hele natta også da. Hun har ikke annen kos som trøst, så ingen hjelp å få der... Noen som har noen gode tips å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sende den til sabeltann, nissen ol. Bruke den som "betaling" for en leke i lekebutikken.

Vi sendte smokkene til sønnen min for 1 mnd. tid siden til Kaptein sabeltann. Da hadde vi pratet om det i en god stund. Han fikk post fra kaptein sabeltann etter et par uker og da ble han SÅ stolt. Han var en skikkelig smokkegutt. Han har spurt etter smokken 1 gang og det var før han la seg samme kvelden som han hadde sendt de. Ikke hørt et ord om det senere og ikke har han prøvd å smake litt på lillesøsteren sin smokk heller.

Det går som regel mye lettere enn man tror.

Sønnen min blir 3 år om 2 mnd.

Skrevet

Nå var datteren min litt mindre enn datteren din da, men det vi gjorde var å forbrede henne på at hun skulle slutte. Hun skulle selv få krysse av på kalenderen når hun ville slutte. Hun fant ut at søndagen 2 uker frem i tid skulle hun slutte. Når hun kastet de skulle hun få ønske seg en ting(innenfor rimlighetens grenser seff)

Søndagen kom, hun kastet alle smokkene i søpplebøtta ute og så spurte jeg henne hva ønsket hennes var. Hun smilte lurt og sa: "jeg vil på mc`èrn" haha seriøst sa jeg, er det ønsket ditt? ja det var visst det.

Så da dro vi på mc`ern.

Det er nå 6 mnd siden og hun har ikke spurt etter smokkene siden. Eller hun har spurt, men ikke om hun kan få dem. Jeg sa at når i kastet de så fikk smokkene hvile seg til en annen baby skulle få overta de, for nå var smokkene så slitne etter at hun smattet på de. Joda det var helt i orden. Så lenge hun fikk lov å få nye smokker når hun ble liten baby igjen..ehh joda...ikke at hun noen gang blir liten babyen igjen, men hun gleder seg visst til å hun blir liten baby igjen..hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...