glajenta2 Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Er 12+6 i mitt 2.svangerskap så trodde alt skulle bli som sist gang jeg var gravid med dattera mi. Men den gangen her har jeg vært plaget mer med kvalme og trøtthet. Den siste uka nå har jeg også fått en nesten uutholdelig kløe over hele kroppen. mest på underarmene og på lårene men også på mage å rygg. Klør så jeg har fått masse røde prikker på hele kroppen. Man føler seg ikke akkurat noe mer fin da. Kan dette være sånn svangerskapskløe?? Noen som vet?? Synes det er litt flaut å reise til legen med det om det ikke kan være det.........
lykkeni=) Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har akkurat det samme som deg! Legen har tatt alle mulige blodprøver men finner ikke noe galt. Har byttet til allergi vennlig vaskemiddel og bruker masse fuktighetskrem. Dett har hjulpet meg litt, men klør fortsatt til tider. Er skikkelig ubehagelig=(
AnnMari79 Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har også hatt noen slike kløende prikker, men kun på høyre foten. Samboeren min trodde det var elveblest, selv har jeg ikke peiling, men det virker helt harmløst, og nå har det roet seg litt etter ca 1,5 uke.
glajenta2 Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2009 Har hatt det nå så lenge at jeg kan bli gal av det, går utover nattesøvn. Har ikke lyst til å huske graviditeten som bare kløe eller akkuart. Helt frisk ellers nå så har det jo egentlig veeeldig bra da:) Bare det kunne blitt borte;)
mamielle Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Har det samme.. glemte å nevne det sist jeg var til legen. Har hjulpet å kutte ut enkelte matvarer jeg vet jeg er allergisk mot (appelsinjuice f.eks..). Og så bruker jeg fuktigheskrem med aloe vera, hjelper litt det også. Ellers er jeg også fortsatt på jakt etter gode tips!!
o.O.o.O.o Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Vet ikke om det er dette du har men jeg holdt på å klikke i mitt forige svangerskap når jeg fikk PUPPP ( Pruritic Urticarial Papules of pregnancy ) = ekstrem svangerskaps kløe! Min lege visste foresten ikke hva dette var, men jeg fant det ut gjennom info på nettet, bilder og artikler. Det fins masse informasjon om du googler dette, men det eneste som hadde effekt for min del (etter å ha vært søvnløs i flere netter prøvd kremer og maisstivelse og etc) var å drikke noen kopper LØVETANN-TE hver dag!!! (Løvetann=dandelion på engelsk - siden de fleste artikler er skrevet på engelsk) Det er mange ulike teorier på hva som forårsaker PUPPP, men jeg tror at det må ha noe med leverfunksjonen å gjøre. Kanskje litt nedsatt leverfunksjon pga presset fra livmoren? Huden er også et organ som hjelper til med å utskille avfallsstoffer og tar over når andre organer blir overbelastet. Løvetann-teen stimulerer utskillelse av galle som gjør at leveren bedre kan gjøre jobben sin. For min del forsvant iallefall både utslett og kløe (det var helt forferdelig, flammete rødt over alt på begge beina og verst om natten! Og fantastisk når kløen forsvant!) Lykke til. Det er verdt å prøve! En får kjøpt løvetann-te på helsekost og kanskje på apotek også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå