monca*84*j12 Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Nå har jeg blødd i 7uker!!!! Begynner og bli rimelig sliten og lei... Har vært hos lege og fått tabletter som skulle stoppe blødningne, men den gang ei.. Har fått henvisning til gyn, men ikke før slutten av Mai.. og det er leeenge til! Så ringte jeg legen min i dag, og skal til han i dag for og finne ut hva vi gjør videre.. Jeg vet det bare er gyn som, som regel skriver ut pergo, men er det no kjangs for at jeg kan få legen til og skrive det ut for meg? Jeg har en utredning fra tidligere og vet at det er noe galt.. Kanskje han gjør det for og få fortgang i saker og ting? Noen som vet?
Going strong Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Jeg spurte fastlegen min men fikk beskjed om at jeg måtte ha gyn til å skrivet ut Pergotime-resept.
*Ønskergjerne* Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 hei! 7 uker er leeeenge - skjønner godt du er lei... har du tatt hormonprøver for å sjekke om du har eggløsning? min lege sa til meg sist - at viste prøvene at jeg ikke hadde EL - så kunne ho skrive ut Pergotime til meg... uten at jeg trengte å dra til GYN. Hvis du er Helt sikker på at du har el - eller kan sjekke d - kan du nok få pergo av legen din om han/hun er snill:) nå viste d seg at den prøven jeg tok for å påvise eggløsning var høy?! å da vet jeg liksom ikke... hadde den vært på 0 hadde d jo vært svaret - at jeg ikke har eggløsning - men når den ligger på 28,4 - så må d bety eggløsning det da? har ikke pratet med legen om dette resultatet - så lurer veldig... jaja... jeg har regelmessig syklus som reegel jeg da - med 2 sykluser som var 35-40 dager lange... ellers er de 28 akkurat:) håper legen din er behjelpelig å får blødningen til å stoppe lykke til )
akicha Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Hei! Tenkte jeg kunne svare på om ikke spørsmålet ditt, så temaet du spør om ;-) Jeg fikk en enkel dose pergo fra gynekologen min, og fikk altfor mange egg og sexforbud. Dette er en av farene med pergo, men man kan også bli overstimulert og ganske alvorlig syk hvis man ikke følges opp av fagfolk. Når jeg har skrevet det vil jeg komme til poenget. De fleste fastleger er allmennleger, noe som betyr at de har litt peiling på om ikke alt så mye. Det er derfor de henviser videre til spesialister som f.eks gynekolog. Det er også spesialister som bør følge opp slik spesialistbehandling, som pergokur faktisk er. Jeg ville aldri tatt pergo uten å vite at jeg ble fulgt godt opp av en gynekolog som vet hva h*n gjør. Jeg var inne til ultralyder og tok blodprøver underveis. Jeg tenker at det kanskje er litt annerledes hvis man har erfaring med hvordan man reagerer på medisinen, men ville som sagt ikke tatt pergo uten tett oppfølging fra gynekolog. Hva var det utredningen din konkluderte med? Kan du få noen behandling for det? Er dere henvist ass. befruktning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå