Gå til innhold

Grrrrrr!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg litt irritert på meg selv. Har kastet meg rundt og bakt rundstykker og begynt på deig til kanelruller. Når jeg skulle ha oppi gjæren kjente jeg på væsken og den var helt fin på temperaturen syns jeg. Litt kjapp må jeg ha vært likevel, for plutselig gikk det opp for meg at det var jo altfor varmt.... Så her blir det ingen kanel i svingene... Jeg slo ut melk og smør og sukkeret som jeg hadde blandet, for jeg er sikker på at det bare ville blitt noen harde klumper som smakte gjær. Håper jeg har rett i det, for nå er ikke lysten stor til å starte på nytt heller... tror jeg drøyer det et par dager.

Er det noen måte jeg kunne ha reddet dette på hvis jeg hadde kunnet noen kjerringråd og husmorknep?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt sent svar for å kunne hjelpe deg i dag da, men hvis du bruker tørrgjær så tåler den ganske mye mer varme enn den vanlige smuldregjær.

Lykke til neste gang :o)

Skrevet

Ja, pleier å bruke tørrgjær, men idag hadde jeg kjøpt inn den gode gamle for riktig å gjøre dette skikkelig..... Det kunne jeg visst spart meg :-)

Heldigvis ble rundstykkene gode,- og jeg prøver med friskt mot igjen en annen dag. Skal prøve å være litt mer tålmodig da, slik at jeg får kjent skikkelig etter på temperaturen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...