heisand? Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har lyst til å søke førskolelærere utdanningen. Da kan man søke på realkompetanse. Hvor lenge må jeg feks. gå hjemme med barn for å søke på realkompetanse?
MammaMia123 Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Du må ha 5 år arbeidserfaring. Uansett hvor mange år du går hjemme med barn, får du bare ett år godkjent. Også kan det telle om du har jobbet ulønnet også (f.eks røde kors osv). Og du må ha jobbet med noe relevant til utdanningen. F.eks i barnehage eller annet innen helse.
heisand? Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har gått hjemme i 2år med sønnen min til høsten når det er barnehage. så bare 1år teller, hm trodde virkelig de to årene begge telte jeg:( høres jo mye med 4år jobb i barnehage, når man kan ta 2år på hele vgs på nett. kan dette stemme? skjønner ikke det, når man har erfaring trodde jeg det var best.
vildejenta Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 http://www.samordnaopptak.no/info/soeking_opptak/frister_og_prosedyrer/1_mars/realkompetanse/ Her står det endel om realkompetanse, det står at hver enkelt skole avgjør kravene til realkompetanse, så da bør du ta kontakt med skolen du vil søke på å spørre hva slags krav de har. For å søke med realkompetanse må du søke før 1 mars, men det viste du kanskje..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå