Gå til innhold

Skal til undersækelse etter 3 sa. hva skjer der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt henvist til undersøkelse i dag etter at min tredje sa var et faktum. Hun legen jeg var hos var ganske ny og kunne ikke svare meg så godt på hva som forgår på en slik undersøkelse. Er det noen her som vet hva som skjer da? Er det mye tester å ta? og evnt. hva slags type tester, hvor lang tid det tar før man får svar på det osv???

Håper noen kan hjelpe meg...

Videoannonse
Annonse
Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jeg har også vært gjennom utredning for habituell abort etter å ha mistet 3 ganger. Husker i allefall at det ble tatt MANGE blodprøver, både av meg og mannen min. Da sjekket de bl.a om det var genetisk "kræsj" som gjorde at jeg aborterte. De sjekker vel kanskje også hormonnivåer. Ved et nytt svangerskap vil du kanskje få tilbud om progesteron-tilskudd (håper jeg skriver dette riktig...), det er et svangerskapsbevarende hormon som kan være for lavt hos oss som spontanaborterer.

Det som var litt spesielt i mitt tilfelle var at jeg ble gravid igjen ganske med en gang, og den 4. gangen gikk det bra. Så er ikke helt sikker på om jeg egentlig gjennomgikk full utredning, mener nemlig at det også skal gjennomføres ultralydundersøkelse av livmor og eggledere for å se om det er noe galt der.

Jeg ble fulgt opp av fertilitetsklinikken ved St. Olavs; masse flinke folk der. Fikk ukentlig ultralyd fra til uke 12 i mitt 4. svangerskap. Og som sagt; den gangen gikk det bra, og nå er jeg i uke 19 med nr 2:-) Så ikke mist håpet!! Lykke til!

Skrevet

tusen takk for svar. så bra å høre at det gikk bra med deg, og at du skal blir mamma igjen.

Skrevet

Ikke mist håpet iallefall. Jeg har ei tulle i magen som er nr.5 etter at vi begynte å prøve. Er i uke 33 nå. Min minste er faktisk også nr.5. Vi har kromosonkræsj. Håper de finner noe lett å fikse eller at du blir gravid og at det går bra. Vi klarte det helt selv. Veldig berg og dalbanefølelse til ganske langt uti svangerskapet, men veldig lykkelig også. Prøv å fokusere på alt det positive. Jeg nøyt svangerskapet fra første stund (med nedturer), Men visste ikke hvor lenge det varte og nå sitter jeg med stor kule foran. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...