KristineMed2Sønner<3 Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Gutten vår på 17 mnd sov nesten ikke inatt. Var kjempe utilfreds og varm. Kl 07:00 i morges målte vi temp igjen å har han bare i bleien i senga vår. Plutselig ser jeg det bare så og si popper opp blemmer i klaser på kroppen hans. (jeg fikk litt panikk inni meg da ja) Så ligger vi å hviler i sengen en stund, å de kommer fler og fler. Vi sovnet, å våkner igjen kl 11:00, å da er nesten alle BORTE! ?!? Nå er det kanskje 5 stk igjen, veldig små. Jeg skjønner INGEN ting! Er dette vannkopper eller er det noe helt annet?!?! Det er vannkopper i bhg hans nå, så er veldig sansynelig at han ville få det nå uansett, selvom han bare har vært der 3 ganger foreløpig pga han har vært syk. Hva tror dere?!
Ruttitutt :-) Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Jeg kjenner ei som sa at gutten hennes hadde fått noen prikker som kom og ikke braut ut liksom og ble borte igjen. Dette var mens han hadde vannkopper, så det var det som kom og ble borte igjen. Han hadde en del fler som ikke gikk bort og ble til blemmer. Så er nok vannkopper. Vi får det til helga tror jeg, da er det 14 dager siden snuppa trolig ble smittet. Klem.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 hva med å ringe legen?! eller synes du vi skal gi ungen din en diagnonse?
2nj♥ Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Tror ikke det er vannkopper, de forsvinner ikke så raskt. Da er det jo små røde prikker først, så blir det væskefylte blemmer (klør, spesielt hos litt eldre barn), før de tørker inn og får skorpe på seg.....etter et par dager ca. Vil tro gutten din hadde en annen type utslett, er jo ofte noe som følger med feber/virusinfeksjoner osv.
J, J og meg:) Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Jeg tror heller ikke det er vannkopper. De forsvinner ikke så fort. Tror heller ikke de kommer i klaser, gjorde ikke det på barna mine iallefall.
Gjest Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 Syns ikke det høres ut som vannkopper. De forsvinner jo ikke så fort.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. februar 2009 Tusen takk for svar! Tinkerbelle, nei jeg forventer ikke at dere skal sette en diagnose, jeg SPØR om noen har opplevd det samme, eller kkan tenke seg hva det kan være! Hmm... Nei det er jo det da, at de forsvant som gjør meg totalt forvirret.
Ane Rikke ♥ Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 (S)TinkerBelle <3 hva med å ikke være så veldig nedlatende?? eller syntes du vi skal være guffne i dag?? til HI,jeg tror ikke det er vannkopper. de forsvinner ikke så fort,i hvertfall gjorde de ikke det på ungene mine.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 Nå har ikke jeg vært borti vannkopper, men det jeg har hørt fra venninner så høres ikke det der ikke ut som vannkopper. Mer nesten som elveblest syns jeg.. De kommer gjerne i klaser og forsvinner etter kort tid.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 19. februar 2009 #11 Skrevet 19. februar 2009 gjesp.. ja jeg synes vi kan være guffne..
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 19. februar 2009 Hei 2 lykketroll!! Tusen takk for tipset, nå har jeg sjekket i boka jeg har (barnets helse fra a til å) og slo opp på elveblest. Det lignet veldig, å høres veldig likt ut som det som skjedde med Felix. Men jeg kan ikke forstå hva han kan ha reagert på! Han hadde jo ikke spist noe siden kveldsmat dagen før.. Hvis man reagerer på en matvare, skal liksom elveblesten komme ganske fort da? eller kan elveblesten komme flere timer etterpå?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå