Gå til innhold

Ny giv?


Odetta

Anbefalte innlegg

Prøver igjen å dra til noe på klubbsidene våre:)

Har ei frøken freken som blir 8mnd straks. Hun er ei sær,bestemt og aldeles superduper lita prinsesse:) Fortiden jobber vi med å spise noe annet enn grøt da hun er veldig kresen,vil verken ha hjemmelaget,på glass eller skive. Tenker at det egentlig ikke burde stresse meg og at det er alle ting de trenger i grøt,men det stresser meg litt. Ellers så krabber den lillefrøkna rundt og det morsomste som fins er å gå med de voksne,som får vond rygg og knekk i knærne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Hun høres omtrent ut som trollet mitt hun!;-))

Han krabber også overalt, og reiser seg opp og skal stå. Balansen er ikke helt trygg ennå, så jeg må passe på han hele tiden nå. Men han reiser seg opp, holder seg med bare én hånd og vingler hit og dit. Storflirer!! *hehe* Jeg med hjertet i halsen hver gang...*fnis*

Også elsker han "å gå" med oss voksne. Han vil bare ha støtte i hendene, vi får ikke lov å holde han under armene;-)

Nyskjerrig på ALT vi har av skuffer og skap, og synes det er litt rart med ordet "NEI". Da kikker han forskrekket opp på oss, og må liksom gjøre det én gang til. Det kan jo hende de sier det samme igjen! *hehe*

Han er også stort sett puppespiser fortsatt. Han får grøt morgen og kveld, men er ikke så glad i annen mat ennå. Han lagd hjemmelaget middag til han et par mnd nå, men han spiser lite. Ferdigglass er ikke aktuelt, da spyr han nesten. Vi har prøvd med litt brødskive, men han er ikke så veldig interessert. Men puppen er best i verden! ;-))

 

De er jammen inne i en artig tid nå, og de lærer masse! :-)) Gøy å høre hvordan flere av junibarna har det. Min er forresten født 21.juni, så han er straks 8 mnd:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei fikk en gutt 12 juni så han har akkurat rukket å bli 8 måneder:)

Han er en rolig gutt som trives veldig godt når han sikker på leketeppet sitt med alle leker innen rekkevidde :) Han har ikke begynt å krabbe ennå men skyver seg rundt i sirkel eller bakover å blir like frustrert hver gang lekene blir legre og lengre borte fra han he he står også å vugger i krabbe stilling om han er i sengen eller på teppe så kommer nok snart :)

Han prøver å reise seg opp i leikegrinda men får det ikke helt til ennå men om han får tak i hendene våre er det rett opp :) Er også begynt å bli spennde å "gå " rundt med en av oss .

Han er yngst av 3 så de eldre søskene er rundt å leker med han hele tiden så han er nok litt bortskjemt hehe

Denne lille mannen elsker alt av mat om det er flaske , grøt , ferdig glass eller hjemmelaget hehe tror ennå ikke det er noe som ikke har falt i smak så det er jo kjempe deilig.

Skal på 8 månders kontroll i morgen så da blir det spennede å se hvor han ligger . Er nemmelig ikke av de minste babyenen. Han var 10320 gram når han var 6 måneder ;)

Gleder meg til han begynner å krabbe ordentlig så han kommer seg litt mere rundt å ikke trenger å bli bært overalt . Er nemmelig 21 uker på vei med nr 4 så merker det begynner å bli litt tungt å bære :)

Morsomt å lese litt om hvordan andre juni barn er :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes! :) Gratulerer med ny spire, og nr 4! Jeg har såvidt begynt å tenke på at det kanskje hadde vært koselig med en til, men venter siden vi ikke har familie i nærheten...

 

Klumpen vår kom 21. juni, og har også kommet i gang med krabbing og utforsking for fullt. Reiser seg selv når han har noe å lene seg over, f.eks. en åpen oppvaskmaskin... "Gå" med støtte har han gjort lenge, men prøver å ikke gjøre det. Vil ikke oppfordre til gåing enda, hehe, for har hørt at de slår hodet så mye hvis de går før de har lært å ta seg for når de detter, og dette lærer de ikke før de er eldre. Og noe med balanse.. Eller?

 

Han får grøt om kvelden, med frukt i, og har fått hjemmelagd middag nå ca en uke. Føler jeg "må" begynne med mer mat, men puppen holder jo lang vei enda, så jeg er litt usikker.. "Vet" noen noe om dette? Enn matvarer, er det visse ting jeg bør vente med? Heldigvis er han glad i mat, så har bare vært lystbetont hittil. Heller sånn at han griner hvis det er tomt!

 

Sover vanligvis godt fra ca 19:30-6/7, men har begynt å mislike legging mer og mer nå. Tann nr 2? Gryende forkjølelse? Vil-ikke-legge-seg? Mareritt? Hvem vet.. Festlig..

Så er han mellom 3 entimersdupper og 2 halvannentimesdupper på dagtid nå. Liker bedre de lengre duppene :)

 

Stort sett er livet herlig. Deilig når han kan flytte seg selv, men mer å passe på selvsagt. Men han er flink å leike aleine, og det er deilig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...