Gå til innhold

Noen med ekstrem tannlegeangst her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må til tanlegen, jeg har fått en kul i munnen som jeg ikke vet hva er i tillegg til tannverken så nå er det ingen vei utenom. Jeg er livredd, Har ikke vært hos tannlegen på over tolv år og det står dårlig til tror jeg. Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom det. Det er helt forferdelig. Jeg gråter hver kveld fordi jeg er så innmari redd.

Jeg er redd for den kvelende følelsen av å ligge med munnen åpen, så under en annens kontroll, jeg er redd for smertene, jeg er redd for hva tannlegen skal si og jeg er ikke minst redd for hva den kulen er.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Er det noen som har klart å komme over slik skrekk og har klart å gå til tannlegen? Jeg har veldig dårlige erfaringer med tannleger fra jeg var yngre, noe som har satt spor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Kjenner meg igjen! Jeg har/hadde også tannlegeskrekk, jeg hater tannlegen!!

Til slutt var mange av tennene mine så vonde at jeg klarte ikke mer å måtte få en akutt time til den ene tanna for da hadde jeg gått i flere døgn uten å spise eller sove.. den akutt timen kostet myyyye penger og gjorde ikke tannlegeskrekken noe bedre nei..

Det gikk enda lenger tid og da hjalp min onkel meg så jeg slapp å gå i narkose.. (jeg hadde prøvd lystgass og sobriler men det hjalp ikke)

Han er tannlege men vi bor ikke på samme plass men jeg tok en ukes ferie og han fikset munnen min.. jeg var neddopa hele uka på beroligende som slo meg helt ut, men jeg fikk hvertfall fiksa munnen min :)

Jeg lå i stolen der og grein, flirte og sov om hverandre hehe..

Så det er muligheter, heldigvis! du kan spørre om beroligende og lystgass. Forklar situasjonen med tannlegen din og hvis han ikke forstår så finner du en annen tannlege.

Jeg vet hvor j**** det er å ha vondt i tennene!! Og det blir ikke bedre av seg selv :(

Jeg har alltid vært flinkt til å pusse tennene mine men de sitter så tett i tett og jeg har dårlige tenner som det lett blir hull i.. heldigvis så er ikke munnen min full av misfarga tenner, de ser helt fine ut :) Men en bak i munnen kunne ikke reddes, den måtte trekkes og det kunne ikke onkelen min gjøre fordi jeg måtte gå en uke på penicillin først..

Det ble ikke gjort før jeg var gravid og tannen begynte å verke igjen.. da skjønte jeg at jeg ikke kunne proppe i meg smertestillende eller leve uten mat og søvn når jeg hadde et lite liv i magen min og gikk til tannlegen å klarte å trekke en tann uten beroligende eller lystgass *stolt*

Det hjalp litt på tannlegeskrekken og jeg tror jeg skulle ha klart å gå til tannlegen igjen selv om jeg ikke hadde jublet på veien hehe..

Så prat med tannlegen din! Gjør noe med problemet for det forsvinner ikke.. Lykke lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...